Forum > Färdiga produktioner
The VG Song - demolåt jag gjort med en Roland VG-99
Emulator:
riktigt bra spelat och arrat tycker jag. Det låter lite...uhm...mellanregistrigt om alla ljud, fast...inte frekvensmässigt sett :wacko: på samma sätt som jag kan tycka att propelleheads reason låter just reason...så låter allt vg99...det hörs att det är samma effektburk.
på något vis...gör jag mig alls förstådd?
grymt go låt iallafall. Mycket av allt, med den äran. shit va bra du bänder dina strängar!
HasseFX:
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.02.2015, 21:06:12 ---Coolt att man kan få det så autentiskt fastän det är spelat på gitarr. Även om det för mig låter omständigt, men kanske öppnar det nya vägar. Fräckt hur som helst.
Stökigt och lite mer av allt annars. :D
Superskönt tema/stämning där vid 1.40. Det måste du göra nåt av.
Kul med nya prylar.
--- Slut citat ---
Tack för kommentar! :) Stök is my middle namn :D. Omständigt? Så sant, det är omständigt! Tycker som jag skrev i pryltråden att tiden sprungit ifrån den här typen av burkar.
--- Citat från: Asti skrivet 20.02.2015, 17:02:45 ---Riktigt läckra ljud och även läckert lirat!
Vad betingar en sån burk..?
/Asti t.f. Snål Smålänning
--- Slut citat ---
Tack för det! :) Den betingade runt 10 tusen när den kom. Tillverkas inte längre och de få som dyker upp på marknaden går för ca hälften.
--- Citat från: Emulator skrivet 21.02.2015, 02:16:08 ---riktigt bra spelat och arrat tycker jag. Det låter lite...uhm...mellanregistrigt om alla ljud, fast...inte frekvensmässigt sett :wacko: på samma sätt som jag kan tycka att propelleheads reason låter just reason...så låter allt vg99...det hörs att det är samma effektburk.
på något vis...gör jag mig alls förstådd?
grymt go låt iallafall. Mycket av allt, med den äran. shit va bra du bänder dina strängar!
--- Slut citat ---
Tack för gillandet :) Kanske har den ett sound - eller så är det jag som skruvat till det på sådant vis i mixen...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida