Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I Lied

<< < (14/17) > >>

tigersoul:
Tummen upp för ditt mod med live-framföranden. Gud vet när man kommer dit! Ska lyssna på den nya sången a.s.a.p vilket nog tyvärr inte blir förrän imorrn kväll. Far o flänger som en galning just nu.

mahan:
tjou Max!
Sången låter mer äkta nu, inte hespressad. Du ska inte tänka för mycket på det där med "rent eller hest", det kommer nog rätt bra helt naturligt precis som i denna version med känsliga ställen rent o sen chorus lite mer raspigt men icke hest. Det som du däremot kunde kolla över när du fixar till låtar är tonhöjden, i denna låt verkar den vara aningen för hög och då hör man att det stundom är lite "obekvämt" att komma upp i dom höga delarna.
Och lycka till med dina live uppträdanden, du tycks ju ha giggar alla veckor och det e snyggt, kör på så länge både kropp o själ njuter av det! :)

h.   johan

MaxB:

--- Citat från: tigersoul skrivet 28.03.2015, 18:00:37 ---Tummen upp för ditt mod med live-framföranden. Gud vet när man kommer dit! Ska lyssna på den nya sången a.s.a.p vilket nog tyvärr inte blir förrän imorrn kväll. Far o flänger som en galning just nu.

--- Slut citat ---

Jag har inte så många liv eller så mycket tid på mig så jag passar på att testa vingarna i detta.

--- Citat från: mahan skrivet 28.03.2015, 21:08:35 ---tjou Max! Sången låter mer äkta nu, inte hespressad. Du ska inte tänka för mycket på det där med "rent eller hest", det kommer nog rätt bra helt naturligt precis som i denna version med känsliga ställen rent o sen chorus lite mer raspigt men icke hest. Det som du däremot kunde kolla över när du fixar till låtar är tonhöjden, i denna låt verkar den vara aningen för hög och då hör man att det stundom är lite "obekvämt" att komma upp i dom höga delarna.
Och lycka till med dina live uppträdanden, du tycks ju ha giggar alla veckor och det e snyggt, kör på så länge både kropp o själ njuter av det! :)

--- Slut citat ---

Jag har även frågat Rikki som är textförfattaren här. Hon ser kvalitéer i den tidigare sången också.
Själv lutar jag åt att denna inspelning av sången är bättre än förra. Har tagit till mig vad andra sagt om hesheten här.
Var på två event idag, först ett i Humlegården, sen på öppen scen där jag framförde "Ute med hunden" och "I lied".
Det gick bra att hantera hoga tonerna kändes det som och kombinationen med stark sång kontra falsett verkade också fungera. Kul och intressant.!

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.03.2015, 22:00:27 ---Var på två event idag, först ett i Humlegården, sen på öppen scen där jag framförde "Ute med hunden" och "I lied".

--- Slut citat ---
Jisses Max!
Du är en superaktiv musikant, en modig och ärlig sådan.
Vet ju att du åxå lider av tidsbrist o alla andra brister som livet med sig för men din entusiasm avundas jag till tusen :wub:
Step on it!

h.  johan

tigersoul:
Nu har jag lyssnat, till slut :P Jag minns inte den gamla versionen så noga nu och jag hittar den inte kvar i första inlägget. Det jag minns dock är att jag uppskattade den lite hesa rösten på denna låt. Det låter bra nu också, men jag vet inte om det låter bättre just med förändingen av hesheten?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion