Forum > Färdiga produktioner
MaxB - I Lied
MaxB:
LÅTNAMN: I Lied
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD: 3.27
KOMPOSITÖR: Musik MaxB
Lyrics: Rikki Ansell
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2015
FORMAT: mp3
Jag bad Rikki att få använda en av hennes ännu icke tonsatta texter och jag har gjort ett komp som fungerar.
MaxB - sjunger:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_I_Lied_20150326_44.mp3[/mp3]
Ett backtrack utan sång (om nån vill sjunga den):
http://max.shivas.se/music/MaxB_I_Lied_20150216_backtrack.mp3
Mika - sjöng en gång:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Mika_I_Lied_20150201.mp3[/mp3]
En minut in kommer andra versen och framåt
- I Lied - Music: MaxB Lyrics: Rikki Ansell
- Verse 1A
I lied - when I said I didn’t love you
and I lied - when I said you didn’t matter
- Verse 1B
And as you walk away - there is nothing more to say
spread your dreams and fly - goodbye love, flyyy hiiigh
- Verse 1C
You’ll be forever - on my mind
hope you find - whatever you may seek
- Verse 2A
I lied - cuz it was hard for you to go
So I lied - to set your feet upon that road
- Verse 2B
I’m not the one you need - and you’re not the kind to leave
Dreams need room to fly - goodbye, my love, goodbye
- Verse 2C
You’ll be forever - in my heaaaaaart
Hope your art, fills your soul - with joooooy
- Soloverse
- Bridge
And please don’t turn around - to see the tears rain down
I love you and can’t bear - to look away
I hope your dreams come true - I’ll always root for you
My love won’t let me stand - in your way
- Utro
I lied, cuz it was hard, for you, to go
so I lied, to set your feet, upon that road
Eddi:
Du har fått ett bra ljud i acken kör du både den interna och en extern mick? Låten är melodiös och texten är bra jag vet vilka planer du har för denna och det ser jag fram emot. Lite osäkert gitarrspel på ett par ställen och du sticker ut med rösten på ett fantastiskt sätt som faktiskt går hem.
Asti:
Tycker du får ett bra, rent gitarrljud med nya mikrofonen. Fin botten på låga E-strängen.
Har du testat fingerpicking? Nu låter det som att du använder plektrum.
Hade en inbyggd mikrofon i Gibson-gitarren, men tyckte den lät bättre med Röde-mikrofonen...
Vad har du förresten satt i för mikrofon?
Antar att detta mest är ett test av gitarren, kanske ett första utkast av låten..?
Du kunde lägga två gitarrspår med plock på ena och "strumming" på andra.
Tror att låten skulle vinna på att tona ner sången en aning - ta i lite mindre.
Vet inte hur stort arr du tänkt dig, men antar att du tänker lägga på lite trummor, bas
och kanske ytterligare instrument. Blir spännande att höra slutresultatet!
/Asti
Wernborg:
Väldigt fin gitarrkurs om det bara är inbyggda milen som låter. Grattis!
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.01.2015, 16:04:02 ---Du har fått ett bra ljud i acken kör du både den interna och en extern mick? Låten är melodiös och texten är bra jag vet vilka planer du har för denna och det ser jag fram emot. Lite osäkert gitarrspel på ett par ställen och du sticker ut med rösten på ett fantastiskt sätt som faktiskt går hem.
--- Slut citat ---
Bara den nya interna piezomikrofonen. Imorgon var det planerat att Mika skulle komma mellan kl 11 och 13. Hon sa imorse då jag var och fixade i stallet att hon bara hört låtidén en gång (på tåget i veckan) så jag vet inte hur långt vi kommer med hennes möjliga sångpålägg.. Men nu hörde jag precis i telefon av min kära fru att den tiden ska jag vara med och lasta yster häst i släp och det är bokat sen tidigare. Jag hade bara glömt bort det. Typiskt...
Ja, det är i stort en tagning med gitarren, så visst är det osäkert här och där. Det ska stabiliseras "in the near future".
--- Citat från: Asti skrivet 24.01.2015, 16:11:19 ---Tycker du får ett bra, rent gitarrljud med nya mikrofonen. Fin botten på låga E-strängen.
Har du testat fingerpicking? Nu låter det som att du använder plektrum.
Hade en inbyggd mikrofon i Gibson-gitarren, men tyckte den lät bättre med Röde-mikrofonen...
Vad har du förresten satt i för mikrofon?
Antar att detta mest är ett test av gitarren, kanske ett första utkast av låten..?
Du kunde lägga två gitarrspår med plock på ena och "strumming" på andra.
Tror att låten skulle vinna på att tona ner sången en aning - ta i lite mindre.
Vet inte hur stort arr du tänkt dig, men antar att du tänker lägga på lite trummor, bas
och kanske ytterligare instrument. Blir spännande att höra slutresultatet!
--- Slut citat ---
Helt okej gitarrljud, tycker jag med. Faktiskt inte testat fingerpicking ännu. Kanske ska köra in något med den här gitarrmikrofonen och en dynamisk sångmikrofon och filma för att se hur helheten blir då... Hmm tror jag ska göra det snart. Men så kom direktivet att nu kan man passa på att sladda ridvolten innan det blir mer snö och innan det blir för tungt att flytta snö med harven kopplad bakom bilen. Så det får bli senare.
Valet av mikrofon finns i "Senaste prylen prylarna" till vänster på kr-första sida:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=137.msg279128#msg279128
Kommer säkert testa två gitarrspår framöver men kanske inte på denna låt som faktiskt ska ha piano också.
Tänkt att Mika ska sjunga men jag gillar det upptonade skitnödiga tonläget i sången, att jag tar i lite mer :P
Har funderat på om trummor kan göra sig i låten, vet inte ännu om jag ska fråga Lazarus men har funderat på om han skulle vilja testa något... Bas ska kanske vara med, får se hur... En kille som ännu inte fixat någon DAW men spelar dobro i annan svensk stad, har kommenterat på annat håll: "Sitter nu med dobron och klurar..." Ska se om det kan ge något.
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.01.2015, 16:36:33 ---Väldigt fin gitarrkurs om det bara är inbyggda milen som låter. Grattis!
--- Slut citat ---
Telefoner är för härliga då det tror de vet vad man tänkte skriva. Jag svarar din telefon här. :P
Ja, jag gillar gitarrkursen (inriktningen eller riktningen? :lol:) och många inbyggda mil kommer det bli!
Här är det bara den nya inbyggda mikrofonen, med litet stödreverb i datorn, inga andra effekter och inte någon eq.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida