Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I Lied

<< < (13/17) > >>

zorrow:
Fin visa som framförs med känsla. Jag tycker att allt sitter i mixen. Kanske att munspelet kommer in lite starkt. Väldigt trevlig lyssning!

tigersoul:
Vilket intressant projekt!  :wub:

Först o främst, instämmer i kören, fantastiskt gitarrljud o låten är finfin!
Sången är utmärkt röstmässigt, men behöver lite mer känsla här o där o saknar en liten vibrato kanske på de riktigt långa tonerna! Någon ton ligger för lågt för henne, ändra melodi eller putsa upp!
Munspelet sticker ut hakan en liten liten bit för långt i min lyssning. Kören utmärkt. Hoppas verkligen denna kan få leva vidare o få nå sin peak! Gillar starkt!

MaxB:

--- Citat från: tigersoul skrivet 24.02.2015, 21:54:16 ---Vilket intressant projekt!  :wub:
Först o främst, instämmer i kören, fantastiskt gitarrljud o låten är finfin!
Sången är utmärkt röstmässigt, men behöver lite mer känsla här o där o saknar en liten vibrato kanske på de riktigt långa tonerna! Någon ton ligger för lågt för henne, ändra melodi eller putsa upp!
Munspelet sticker ut hakan en liten liten bit för långt i min lyssning. Kören utmärkt. Hoppas verkligen denna kan få leva vidare o få nå sin peak! Gillar starkt!

--- Slut citat ---

Oh tack!
Du har kanske bara lyssnat på den nedersta länken där Mika sjunger?
Hon kommer inte göra den här igen, hinner liksom inte och textförfattaren hoppas på mer känsloutspel än vad jag och nån till tror att en trettonårig tjej kan leverera.

Men... i den översta länken sjunger jag och där är instrumenten omgjorda till viss del så det finns flera förändringar än sångare i översta länken i första inlägget. Orkar du ta den ett varv också?

tigersoul:
Jag håller helt med vad gäller att vara 13 år och försökte sjunga med tårdrypande känslor i en sådan här text! Ett litet förunnat fåtal klarar av det trots åldern men de flesta kan det inte vilket är helt naturligt. Hon har himla fin pipa dock!

Till versionen med dig: blir en helt annan karaktär på låten, men som är minst lika bra! Lustigt vad valet av röst i en låt kan göra! Jag får så himla mkt idéer, men jag är inte textförfattaren så jag ska inte snöa in på det ;) Riktigt bra låt är det i alla fall! Hittade föga att peta i på din version, blev någon ändring i rösten på sista raden, två ev, annars kan jag inte komma på något, bara njuter!

MaxB:
Den 26 mars idag och ikväll har jag sjungit om hela låten.
En del tycker jag inte ska låta hes utan vara renare i sången.
Så nu har jag försökt att ha en renare röst generellt genom hela låten.

Finns högst upp i första inlägget. Kommer troligen spela den här på
Öppen scen, på Tellus (Midsommarkransen Stockholm) nu på lördag.
Då med endast en gitarr och leadsång.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion