Forum > Färdiga produktioner
MaxB - I Lied
MaxB:
--- Citat från: mahan skrivet 28.03.2015, 22:15:55 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 28.03.2015, 22:00:27 ---Var på två event idag, först ett i Humlegården, sen på öppen scen där jag framförde "Ute med hunden" och "I lied".
--- Slut citat ---
Jisses Max! Du är en superaktiv musikant, en modig och ärlig sådan.
Vet ju att du åxå lider av tidsbrist o alla andra brister som livet med sig för men din entusiasm avundas jag till tusen :wub:
Step on it!
--- Slut citat ---
Viss aktivitet är det... Igår hann jag inte göra det min fru ville i samband med stallet eftersom det var musik som gällde, så stallsysslorna får det bli ikväll...
--- Citat från: tigersoul skrivet 01.04.2015, 01:05:19 ---Nu har jag lyssnat, till slut :P Jag minns inte den gamla versionen så noga nu och jag hittar den inte kvar i första inlägget. Det jag minns dock är att jag uppskattade den lite hesa rösten på denna låt. Det låter bra nu också, men jag vet inte om det låter bättre just med förändingen av hesheten?
--- Slut citat ---
Ja, förra versionen hade vissa kvaliteter avseende heshet och desperation, som den nya saknar men helheten i nya gillar jag mer, så jag behåller den nya.
Nåväl, livet och musiken går vidare. Har fokus på en annan låt nu...
tigersoul:
Så är det ju ofta. Behåll den du själv är mest nöjd med, kör du den live kan du ju välja i stunden vad du tror funkar bäst!
Eddi:
Nu finns den här i otaliga versioner på nåt sätt men nu har jag bara lyssnat på den senaste och din röst får typ 5 plus - det är så här du ska låta i alla fall på den här låten sen kan jag sakna lite bas och trummor för att göra helheten men snyggt sjunget som f*n :D
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 01.04.2015, 21:21:19 ---Så är det ju ofta. Behåll den du själv är mest nöjd med, kör du den live kan du ju välja i stunden vad du tror funkar bäst!
--- Slut citat ---
Exakt, jag kan forma den i stunden då den framförs live.
--- Citat från: Eddi skrivet 02.04.2015, 02:22:32 ---Nu finns den här i otaliga versioner på nåt sätt men nu har jag bara lyssnat på den senaste och din röst får typ 5 plus - det är så här du ska låta i alla fall på den här låten sen kan jag sakna lite bas och trummor för att göra helheten men snyggt sjunget som f*n :D
--- Slut citat ---
Ja, du är en som tyckte jag ska använda en renare röst. Here it is...
jonnerstone:
Har bara lyssnat på den senaste versionen och inte läst andras kommentarer. Jag tycker det är en bra komposition som doftar lite sött av 60-tal. Feta Mahan-körer har du fått till också.
Men låten är i mitt tycke på tok för långsam, den har inte ens styrfart och jag får koncentrera mig för att orka lyssna igenom. Lite synd tycker jag för jag hör inom mig att den skulle bli grym i ett betydligt snabbare och poppigare tempo.
Angående din sång så tycker jag alltid att du ska sjunga så rent du bara kan. Att klistra på "heshet" låter just bara påklistrat och löjligt och jag har hört dig göra det på andra alster också (även på din live-video från Lilla Wien). Det är snyggt i slutet av låten när du tar i och rösten ligger på gränsen, då spricker den naturligt och då blir det gåshud. Du är inte Joe Cocker, live with it och använd dom resurser du har, det räcker mer än väl när man har en så pass bra sångröst som du har.
Gla' påsk
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida