Forum > Färdiga produktioner
Per Rosqvist - Betrayal in War
Dividend:
Bump!
Emulator:
maffigt! lite sagan om ringer möter rosornas krig eller nåt.
jag har faktiskt inget alls att gnälla på, för ovanlighetens skull.
maffigt, mäktigt och medryckande!
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 26.08.2007, 19:00:02 ---maffigt! lite sagan om ringer möter rosornas krig eller nåt.
jag har faktiskt inget alls att gnälla på, för ovanlighetens skull.
maffigt, mäktigt och medryckande!
--- Slut citat ---
Ja, på nåt sätt känns det som jag sent omsider lyckats göra färdigt en låt, innan inspirationen tagit slut :D Kul i och för sig.....
1up:
Hur kommentera 8 min?
Det är mäktigt med så mycket musik. Det passar som en audiell backdrop. Theman byggs upp och bryts ned. Intressant användande av instrument. Som bryter mot klassiska konventioner. Barbariska stötar t.ex. och pizz. vid 1.40...
Det som överlag är en kommentar är att försöka utnyttja hela spektrat i frekvens räknat för att förstärka den redan gjorda kompositionen. Ibland hör jag storheten bakom men den kan komma fram mycket tydligare. Tänker på t.ex. ~1.15-1.30 där det låter mycket luft och avstånd och kan låta mer fullt.
02.26 spelar en flöjt solo framför brasstötar. Det är fint. Med enkla medel dubbla flöjten med instrument svaaagt i bakgrunden som bara stödjer. Lägg gärna till en eller två stämmor till i bakgrunden svagt. Man brukar bara höra, tänka och uppfatta melodin i låtar man tycker låtar kompletta i spektrat, sen lyssnar man mer noggrannt hör man att det finns småstämmor bakom, svagt svagt som fyller ut.
mahan:
Jahapps Per!
Very dramatic intro, får vi med Wagners trumma här?
Oj nej, vid 0:55 kommer blåsinstrument stötar (tatatatatamtam) som du måste få att låta mer naturligt, nu låter det maskin, detta upprepas någåt senare vid 1:01 och 1:10.
Sen fortsätter det snyggt med arpeggior av flere sorters instrument.
Sen vid 4:28 har vi igen de maskinerade blåsstötarna, bör fixas.
Det är nog egentligen vara dom där maskinstötarna somsticker ut här, helheten e ju snygg, tappar temat på nåt ställe men det är ju mitt eget fel det säkert! :D
Snyggt jobbat Per!
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida