Forum > Färdiga produktioner

Per Rosqvist - Betrayal in War

<< < (3/4) > >>

Harmonica mike:
Hej Per..
Jag får nog hålla med om att detta är bland det bättre du gjort,kanske det bästa.En uppsjö av olika teman som hänger ihop på ett genialsikt sätt.Fick rysningar när mans kören kom in,samt på några ställen till. Jag vill inte slå ned på soundet i dina kompositioner,det är alldeles för bra gjort för det.Man tager vad man haver,ty det framgår hur tydligt som helst - vad du vill säga med din musik.Jizes,tänk om man fick höra detta under en stor dirigents ledning...Det är bara att inse fakta,du är en mycket begåvad kompositör som förtjänar en betydligt större publik än några gamla avlagda musiker som harvar runt i cyberspace :lol:

Fullständigt outstanding!

Mvh
Micael

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 27.08.2007, 01:13:05 ---Jahapps Per!
Very dramatic intro, får vi med Wagners trumma här?

--- Slut citat ---

Ja, det är den där som låter som bombnedslag :)

--- Citera ---Oj nej, vid 0:55 kommer blåsinstrument stötar (tatatatatamtam) som du måste få att låta mer naturligt, nu låter det maskin, detta upprepas någåt senare vid 1:01 och 1:10.
Sen fortsätter det snyggt med arpeggior av flere sorters instrument.
Sen vid 4:28 har vi igen de maskinerade blåsstötarna, bör fixas.

--- Slut citat ---
Sant, sant, men svårt svårt. Hmm, kom på nu att trombonsektionen inte är antimidifierad kanske?  :blink: SKall kolla så snart som möjligt.

--- Citera ---Det är nog egentligen vara dom där maskinstötarna somsticker ut här, helheten e ju snygg, tappar temat på nåt ställe men det är ju mitt eget fel det säkert! :D

Snyggt jobbat Per!

--- Slut citat ---

Tack skall du ha!

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.08.2007, 09:31:26 ---Hej Per..
Jag får nog hålla med om att detta är bland det bättre du gjort,kanske det bästa.En uppsjö av olika teman som hänger ihop på ett genialsikt sätt.Fick rysningar när mans kören kom in,samt på några ställen till. Jag vill inte slå ned på soundet i dina kompositioner,det är alldeles för bra gjort för det.Man tager vad man haver,ty det framgår hur tydligt som helst - vad du vill säga med din musik.Jizes,tänk om man fick höra detta under en stor dirigents ledning...Det är bara att inse fakta,du är en mycket begåvad kompositör som förtjänar en betydligt större publik än några gamla avlagda musiker som harvar runt i cyberspace :lol:

Fullständigt outstanding!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Ja vad skall man säga... Jag ger dig en karma för den jättesnälla kommentaren. Geniförklaringar är alltid kul :D
Tror dock att jag behöver 5-7 år till innan jag gör riktigt bra musik, som jag sagt tidigare..

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 26.08.2007, 23:25:40 ---Det som överlag är en kommentar är att försöka utnyttja hela spektrat i frekvens räknat för att förstärka den redan gjorda kompositionen. Ibland hör jag storheten bakom men den kan komma fram mycket tydligare. Tänker på t.ex. ~1.15-1.30 där det låter mycket luft och avstånd och kan låta mer fullt.

--- Slut citat ---

"Luft" kan vara effektfullt också.... Men jag kan ju pröva det du säger...  :rolleyes:

--- Citera ---02.26 spelar en flöjt solo framför brasstötar. Det är fint. Med enkla medel dubbla flöjten med instrument svaaagt i bakgrunden som bara stödjer. Lägg gärna till en eller två stämmor till i bakgrunden svagt. Man brukar bara höra, tänka och uppfatta melodin i låtar man tycker låtar kompletta i spektrat, sen lyssnar man mer noggrannt hör man att det finns småstämmor bakom, svagt svagt som fyller ut.

--- Slut citat ---

Skall också¨prövas! ;)
Tack för lyssning..

Dividend:
Någon som har något dåligt att säga? (Jag blir inte arg, eller ledsen :D

Är det ett virrvarr? Är trummorna för dominerande, osv. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion