Forum > Demolåtar
mahan - BLUE EYED GUY Ny version 13.9
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.08.2007, 22:16:05 ---Mahanmania! Ännu en lite dire strait-liknande låt (lite iaf).... SKön bakgrundsmusik, inget som stör eller gör ofokuserad när man sysslar med annat.
Blue eyed guy ;)
--- Slut citat ---
TAckar Per!
Kanske du kan lyssna på detta på samma gång du komponerer Dödsmarchen :P
TAck för lyssning o komment!
h. JOhan
mahan:
Titta, jag hitta en BUMP!
Ny version på låten nu, körsången strular ännu, lite vocorderdubbling, låter bättre än influensakören dock :D
Men annar börjar det likna, eller....
http://johanm.com/music/Blue%20Eyed%20Guy_50.mp3
Tyck o dryck!
h. Johan
91:an:
Har inte hört den tidigare versionen så jag har inget att jämföra med. Men nog låter det här väldigt bra i mina öron trots att jag med näppe hör syrsorna numera. Bra tryck i sången, visserligen lite snedträff på vissa toner, men det ger livekänsla. Instrumenteringen känns gedigen och träffsäker, gissar att vi här hör en gammal räv som varit med ett bra tag. Snyggt med körerna, lagda med bra distans till leadern.
mahan:
--- Citat från: 91:an skrivet 14.09.2007, 21:16:47 ---Har inte hört den tidigare versionen så jag har inget att jämföra med. Men nog låter det här väldigt bra i mina öron trots att jag med näppe hör syrsorna numera. Bra tryck i sången, visserligen lite snedträff på vissa toner, men det ger livekänsla. Instrumenteringen känns gedigen och träffsäker, gissar att vi här hör en gammal räv som varit med ett bra tag. Snyggt med körerna, lagda med bra distans till leadern.
--- Slut citat ---
Whviiieeew 91:an!
Dagen är räddad, trodde att alla kommentatorer hadde gått o dött här! :D
He he, gammal räv.... gammal nog men inte kanske räv ännu, lite iller eller nån annan lite mer stiller!
Gammal o sned, därav snedträffarna :D
Men vad bäst är, kul att du gillar. Låten är ju ett samnordiskt projekt, och under construction. Småningom ska vi väl kunna slänga upp detta delikat till färdiga demos, eller är nån av nån annan åsikt, hoppeligen :D
Tack o båck för lyssning!
h. Johan
Wernborg:
Hela låten går lite på tomgång. Inget som upprör och inget som stör heller. Otajtheten är inte alltför besvärande. Däremot tycker jag elgitarren är onödigt mycket heavy metal-ljudande. Mer crunchljud kanske?
Nja, inte en av dina bättre.
Solly!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida