Forum > Demolåtar
mahan - BLUE EYED GUY Ny version 13.9
mahan:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 23.08.2007, 17:39:54 ---En bra låt och ännu en ny stil!
Stör mig endast på gnisslet från ackeguran vid ackorbytena!
Och blanda upp vocoderrösterna med riktiga röster.
Och är det AT jag hör på leadrösten?? (Fy skäms på dig ;))!
--- Slut citat ---
Jepps Fredrik,
Vocorderna skall ersättas med riktig sång, och gurorna spelas om.
Men sen en stupid fråga, vad är AT? Har jag gjort nåt kriminellt? :o
TAck o bock för lyssning o kommentz!
h. JOhan
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 23.08.2007, 18:09:29 ---gitarrerna otighta japp!
Men bra och personlig sång! lite väl vasst ljudlandskap, och lite väl mycket gnisselljud från gitarren.
leadrösten surtonar någon gång mot körerna. Sjung in fler lager körer, eller ännu hellre be lite andra att köra -mer levande.
Tjocka upp mixen i mellanregistret, nya gitarrer och människor i kören så kommer detta bli en bryanadamsdänga .)
Försök att hitta det här uttrycket i rösten, även om jag inte tycker att du rent tekniskt gör din bästa insats här, så är det definitivt den varmaste och mest egna känns det som...
:)
--- Slut citat ---
Tjena Emu!
Detta är en mycket snabb o råmixad version, ville ha kommentarer på om jag är på rätt väg. Och det har du gett, en mycket uppbyggande kritik, ska försöka följa råden. Körerna blir riktiga, om man ändå hade tillgång till flera röster, fast bara en liten manskör eller så... :D
Vet int men ska försöka få lite clubsound, lixåm lite live feeling i det hela, får se...
Men tack å båkk för kommentaren! :)
h. JOhan
Fredrik Karlsson:
--- Citat från: mahan skrivet 23.08.2007, 19:20:49 ---Men sen en stupid fråga, vad är AT? Har jag gjort nåt kriminellt?
--- Slut citat ---
Om du inte vet vad det är så betyder det att du är oskyldig ;)
AT = Autotuner (= Kriminellt ;))!
mahan:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 23.08.2007, 19:37:23 ---
--- Citat från: mahan skrivet 23.08.2007, 19:20:49 ---Men sen en stupid fråga, vad är AT? Har jag gjort nåt kriminellt?
--- Slut citat ---
Om du inte vet vad det är så betyder det att du är oskyldig ;)
AT = Autotuner (= Kriminellt ;))!
--- Slut citat ---
He he, naturamentte! :D
Näe du, sen när nån ens föreslår att jag ska sätta AT på min sång så lägger jag av, punkt o slut på sjungandet! :D
h. JOhan
Dividend:
Mahanmania! Ännu en lite dire strait-liknande låt (lite iaf).... SKön bakgrundsmusik, inget som stör eller gör ofokuserad när man sysslar med annat.
Blue eyed guy ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida