Forum > Demolåtar
mahan - BLUE EYED GUY Ny version 13.9
mahan:
Jobbar med ett samarbetsprojekt, lite live feeling, lugn slowpop. Behöver lite kommentarer gällande helheten, mixen e rå o allt e lite otajt spelat men skall lixåm lite stöda livegrejen. Är det för otajt? Skall det nåt till eller nåt bort? Om nån orkar lyssna så här efter festiwalen så skulle kommentarer allttså vara innerligt välkömna
LÅTNAMN: Blue Eyed Guy
ARTIST/GRUPP: mahan
GENRE: PopRock
LÅTLÄNGD: 3:55
KOMPOSITÖR: Malmberg / Silvennoinen
EV. MEDVERKANDE: husflugan
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
NY VERSION 13.9.2007:
http://johanm.com/music/Blue%20Eyed%20Guy_50.mp3
Här är gamla om nån vill jämföra!
http://johanm.com/music/Blue%20Eyed%20Guy.mp3
Så TYCK o TRYCK please!
tsmalmbe:
Elgitarrerna är fatalt otighta i mina öron.
Jag lyssnar med yoghurtburkar, men det här är verkligen vasst jämfört med allt annat jag lyssnat på idag med nämnda yoghurtburkar.
Låten verkar bra. Lite mäktigare körer. Alltså dubbade på riktigt, flere stämmor i refrängen. Inte bara vocoder-körer. Dom har sin plats, men inte överallt, och inte alltid utan stöd av riktiga körer.
mahan:
Ok, Tsm!
Jo, elektriska sakerna spelas in lite tajtare.
Lyssnar själv med maskburkar :D, jasså lite vasst, ska korrigeras.
Och det har du så rätt i att här skall det vara äkta stämmor, och äkta dubbletter, märkte det själv nu när du nämnde saken. Allsång i konstertsalen, justtedejaa, skall fixas.
Och eftersom låten fick grönt ljus så bearbetas den vidare! :)
TAck o bock för lyssning o kommentar!
Harmonica mike:
Tjena.
Lyssnar genom tomma ölburkar,det finns några stycken :lol: Svårt att få in whisky pavorna i öronen :ph34r:
Jag tycker el guran som maler på i bakrunden inte passar in i låten.Kanske ändra kompet eller lägga in nåt annat typ piano? Eller en synth pad lite lågt i ljudbilden..I övrigt så är det en bra låt med potencial.Lite vasst är det i ljudbilden...Nåväl dona på,låten är skön.
Nu skall jag lyssna på ditt bidrag till Bach festivalen.
Mvh
Micael
mahan:
He he, alla har vi våra burkar :D :P
Måste nog börja passa mig med diskanterna, kan knappt höra syrsorna mer, vilket betyder nergång på hörseln i övre registret och det leder ju till övervasst mixande. Men vi jobbar vidare på låten, få se vilka instrument plockas bort o vilka tas in.
Tackar för lyssning o kommentz Micael! :)
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida