Forum > Demolåtar

mahan - BLUE EYED GUY Ny version 13.9

<< < (6/6)

equality:
Gillar dämpgitarren men ffa allt sången är det en härlig känsla och tryck i och körerna sitter fint. Bra middle of the road pop. Smakfullt arr och mixen låter proffsigt blänkande.
Harmonierna är konventionella men skall nog vara det i denna genre och grupper som the Band, Eagles och t o m Dylan mitten av 80-talet dyker upp i referensbiblioteket.

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 14.09.2007, 23:03:24 ---Hela låten går lite på tomgång. Inget som upprör och inget som stör heller. Otajtheten är inte alltför besvärande. Däremot tycker jag elgitarren är onödigt mycket heavy metal-ljudande. Mer crunchljud kanske?

Nja, inte en av dina bättre.

Solly!

--- Slut citat ---

Oukki doukki!
En lixåm lite onödig låt bland andra, kunde placera den energin på ett bättre sätt då. men detta är ju vad man ber om, saklig kritik! TAckar för den och siktar in mig på nästa hoppeligen bättre alster! :)

h.  Johan

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 15.09.2007, 00:04:06 ---Gillar dämpgitarren men ffa allt sången är det en härlig känsla och tryck i och körerna sitter fint. Bra middle of the road pop. Smakfullt arr och mixen låter proffsigt blänkande.
Harmonierna är konventionella men skall nog vara det i denna genre och grupper som the Band, Eagles och t o m Dylan mitten av 80-talet dyker upp i referensbiblioteket.

--- Slut citat ---

Okay!
Förstår försiktigt att detta inte hör till det som jag borde sikta mig på. Vackert sagt och spörsmålet väl uppfattat. Skall återkomma i andra tankar och mer specifika musikinriktiningar. Ush va de låter bacillisitiskt, men det kommer mera :D
Tackar för lyssning o komment!

h.  Johan

Harmonica mike:
Hej Johan.
Det var ett tag sedan jag lyssnade på denna..Minns att det var nåt med gurorna eller soundet som inte passade in i låten..Nu låter det bättre..men..Har du delay på acke/el guran?
Tyvärr så gör delayet eller reverbet att det låter otajt..Kan ju oxå iofs vara mänsklighets faktorn på liret..Men det är det enda jag vill klaga på,allt annat låter bra! Körena är riktigt bra,och din sång passar i denna låt.Tycker att låten inte är så dum,jag gillar den.

Kanske ligger plock guran lite högt i ljud bilden,oxå är den lite otajt dessvärre(kan ju vara ett delay där oxå,var sparsamt med sånt på gurorna).Fixa till ovanstående så blir det kanon detta.Min kvinna kommer att gilla denna,men du får fixa lite innan jag låter henne lyssna så att hon inte sågar... :D

Mvh
Micael

mahan:
Okay Grabs and Girls!

Spörsmålet uppfattat, skall diskutera saken med min finska kollega. Har fått goda råd och uppbyggande kritik, just vad söktes, nästa version kommer att vara lite mer omfattande. Sen kanske vi får quinnorna att dregla, i otakt, hur månne det ser ut i praktiken.... :rolleyes:

Borde jag sjunga låten på finska, hur sku det kännas, nordiskt som tusan. Det lyckas väl för nuvarande texten har jag översatt faktikst från finskt origina. :)
Tack o båkk för lyssning o kommentar!

h.  Johanl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion