Forum > Demolåtar
mahan - BLUE EYED GUY Ny version 13.9
mahan:
--- Citat från: Mikke skrivet 23.08.2007, 13:48:08 ---Lyssnar i datorhögtalare så jag kommenterar bara låten och framförandet.
Det här är första gången som jag tycker att din personlighet kommer igenom lite. Det låter inte så stelt som andra alster jag stött på från dej. Sången är helt ok och avslöjar att du har en hel del erfarenhet. Fixa dina gurror så att de blir tajtare. Och det gör du genom ATT SPELA IN DOM IGEN, inte genom att peta i ditt program. Vocoder är kul på en låt om året använd med måtta ;) och förstånd. Jag tycker låten är bra och funkar att sitta o läppja öl till i sommarkvällen.
Bra jobbat / Mikke
--- Slut citat ---
Detta värmer Mikke!
Man lär så länge man lever, börjar (kanske) hitta en egen stil på sång, känns åxå kul att sjunga nu när andra åxå uppskattar!
Och jovisst, gurorna spelar jag naturligtvis in på nytt, det går betydligt snabbare åxå än att sitta och klippa o peta.
Tackar Mikke för lyssning o kommentar :)
h. JOhan
pirateKING:
Shit va blött det är. Känns som om bandet står och spelar i en sjö. :D Jag tycker du ska sänka reverbet på det mesta. Men det är väl en smaksak antar jag.
Elgitarren fyller ingen funktion. Ta bort den :)
Bra låt annars! Gillar din röst. Kan inte du sjunga på nån av mina låtar nångång? :)
Fredrik Karlsson:
En bra låt och ännu en ny stil!
Stör mig endast på gnisslet från ackeguran vid ackorbytena!
Och blanda upp vocoderrösterna med riktiga röster.
Och är det AT jag hör på leadrösten?? (Fy skäms på dig ;))!
Emulator:
gitarrerna otighta japp!
Men bra och personlig sång! lite väl vasst ljudlandskap, och lite väl mycket gnisselljud från gitarren.
leadrösten surtonar någon gång mot körerna. Sjung in fler lager körer, eller ännu hellre be lite andra att köra -mer levande.
Tjocka upp mixen i mellanregistret, nya gitarrer och människor i kören så kommer detta bli en bryanadamsdänga .)
Försök att hitta det här uttrycket i rösten, även om jag inte tycker att du rent tekniskt gör din bästa insats här, så är det definitivt den varmaste och mest egna känns det som...
:)
mahan:
--- Citat från: pirateKING skrivet 23.08.2007, 16:43:33 ---Shit va blött det är. Känns som om bandet står och spelar i en sjö. :D Jag tycker du ska sänka reverbet på det mesta. Men det är väl en smaksak antar jag.
Elgitarren fyller ingen funktion. Ta bort den :)
Bra låt annars! Gillar din röst. Kan inte du sjunga på nån av mina låtar nångång? :)
--- Slut citat ---
TAckar PK!
JAg ska försöka dra upp bandet på strand :D
Låten är i väldigt tidigt skede så tackar för alla kommentarer, överväger allt som sägs.
JOvisst kan jag köra sångtest på nån av dina låter :)
Tackar för lyssning o kommentar!
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida