Forum > Färdiga produktioner

Eddi ft. Perre - Crown, Färdig

<< < (6/17) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.08.2014, 23:31:50 ---

Bra referenser där dom ska jag lyssna på. Men det var väl det jag kände att den blev lite för spretig på nåt vis - utmaningen med violinskogen låter intressant för det är ju sant att det bara är coppat.
Inget neg om rösterna då? Jag kör dubbla baryton och en spridd tenor men det kanske inte går fram riktigt.
Tack för tyck Micke :D

--- Slut citat ---

Har inga problem med sången, den passar låten perfekt. Men låt trummorna få lite tyngd i sig, så att dom inte låter plugg. Hi-haten t.ex sticker ut alldeles för starkt och låter grymt statisk. Som sagt, lägg ner mycket tid på att få trummorna att låta bra ljudmässigt och sen samma sak med basen ovanpå det. Därefter lägger du allt krut på sången. Resten är egentligen bara kuriosa och utsmyckning, vilket är nog så viktigt, men utan en stabil grund så faller allt annat väldigt platt.

Kör hårt :-)

Micke

Eddi:
Ny version finns som förhoppningsvis låter mer dynamisk :D

Asti:
Inte alls dum sångmelodi! Men antingen ska du nog skippa dubben eller tajta till!
Är inte heller riktigt tillfreds med hihat:en. Kanske virvelkagge i stället..?
Stråkarna kunde nog med fördel spela lite mer än grundharmonier...
Låter kanske lite negativ, men jag gillar dina ibland smått "aviga" harmoniföljder!  :)
/Asti

Marsall:
Mycket Bra sång o slinga..Lägg bara sångdubb på ooohh partierna tycker jag o reffen.. Basen e liite stålig i ljudet  ..kanske nån effekt på den istället?..o kanske Höjja bakgrundsgura o kompet liiite kanske det kompenserar..? annars bra :)

MaxB:
Vad har du för effekter på basen?
Gillar ljudet men upplevde i nuvarande lyssning som om det är nån stereo-widener på den(?) som inte ger ett distinkt tryck i basljudet...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion