Forum > Färdiga produktioner
Eddi ft. Perre - Crown, Färdig
Eddi:
Nu har jag lagt på nya guror och bas eftersom de försvann i min MAC-rensnig.
Har även försökt med sång - mixen är hopplöst svår - behöver hjälp med färska öron.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.08.2014, 21:49:09 ---Nu har jag lagt på nya guror och bas eftersom de försvann i min MAC-rensnig.
Har även försökt med sång - mixen är hopplöst svår - behöver hjälp med färska öron.
--- Slut citat ---
Nu upplever jag att allt får ett sammanhang. Sången gör väldigt mycket för helheten.
Gurano:
Jag skulle vilja ha upp volymen liiite på sången. Kanske skulle jag oxå önska ett lite fylliga basljud generellt i ljudbilden - kanske :D
/G
jonnerstone:
Väldigt spretig mix som känns pressad och vass. När sologitarren kommer in så känns det som om allt annan duckar. Stråkar som spelar samma sak som pianot känns väldigt mycket finlandsfärja.
Så, det negativa avklarat.
Låten i sig gillar jag mycket. Låter väldigt mycket Jeff Lynne och jag skulle vilja att hela låten var insvept i ett skönt och klassiskt ELO-sound ala Time-plattan, svårt jag vet. Börja iaf med att låta piano och stråkar komplettera varandra istället för att spela samma sak, sen gå systematiskt till väga, lägg ner mycket tid på trumljudet och basen så är 90% av fighten vunnen.
Bra låt som förtjänar en lyxig förpackning.
Micke
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.08.2014, 22:05:57 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 18.08.2014, 21:49:09 ---Nu har jag lagt på nya guror och bas eftersom de försvann i min MAC-rensnig.
--- Slut citat ---
Nu upplever jag att allt får ett sammanhang. Sången gör väldigt mycket Nför helheten.
--- Slut citat ---
Jo det blir ju lite mer koncept med sång :D
--- Citat från: Gurano skrivet 18.08.2014, 22:12:37 ---Jag skulle vilja ha upp volymen liiite på sången. Kanske skulle jag oxå önska ett lite fylliga basljud generellt i ljudbilden - kanske :D
/G
--- Slut citat ---
Ok sången är redan pressad till rött men jag får ducka på nåt sätt. Jag tror du efterlyser lite mer dynamik med det där med basen och det är nog rätt. Tack för tyck Gurano :D
--- Citat från: jonnerstone skrivet 18.08.2014, 23:07:16 ---Väldigt spretig mix som känns pressad och vass. När sologitarren kommer in så känns det som om allt annan duckar. Stråkar som spelar samma sak som pianot känns väldigt mycket finlandsfärja.
Så, det negativa avklarat.
Låten i sig gillar jag mycket. Låter väldigt mycket Jeff Lynne och jag skulle vilja att hela låten var insvept i ett skönt och klassiskt ELO-sound ala Time-plattan, svårt jag vet. Börja iaf med att låta piano och stråkar komplettera varandra istället för att spela samma sak, sen gå systematiskt till väga, lägg ner mycket tid på trumljudet och basen så är 90% av fighten vunnen.
Bra låt som förtjänar en lyxig förpackning.
Micke
--- Slut citat ---
Bra referenser där dom ska jag lyssna på. Men det var väl det jag kände att den blev lite för spretig på nåt vis - utmaningen med violinskogen låter intressant för det är ju sant att det bara är coppat.
Inget neg om rösterna då? Jag kör dubbla baryton och en spridd tenor men det kanske inte går fram riktigt.
Tack för tyck Micke :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida