Forum > Färdiga produktioner

Eddi ft. Perre - Crown, Färdig

<< < (7/17) > >>

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.08.2014, 17:48:25 ---Vad har du för effekter på basen?
Gillar ljudet men upplevde i nuvarande lyssning som om det är nån stereo-widener på den(?) som inte ger ett distinkt tryck i basljudet...

--- Slut citat ---
Lite verb och lite compression jag drog ner eq så att det inte skulle rassla så mycket på strängljudet typ 1500 hz.

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 19.08.2014, 13:22:47 ---Inte alls dum sångmelodi! Men antingen ska du nog skippa dubben eller tajta till!
Är inte heller riktigt tillfreds med hihat:en. Kanske virvelkagge i stället..?
Stråkarna kunde nog med fördel spela lite mer än grundharmonier...
Låter kanske lite negativ, men jag gillar dina ibland smått "aviga" harmoniföljder!  :)
/Asti

--- Slut citat ---
Hihatten har jag redan eqat ner men men, virvelkaggen finns ju där nu de känns inte utbytbara. Jo jag har trixat lite med stråkarna men det är klart att de ligger på de tonerna som aktuell harmoni kanske inte så spännande - nej, på mellanstycket kanske jag borde komponera något istället för att ligga rakt med stråkarna hm... Får se... Tack för tyck :D

--- Citat från: Marsall skrivet 19.08.2014, 16:17:38 ---Mycket Bra sång o slinga..Lägg bara sångdubb på ooohh partierna tycker jag o reffen.. Basen e liite stålig i ljudet  ..kanske nån effekt på den istället?..o kanske Höjja bakgrundsgura o kompet liiite kanske det kompenserar..? annars bra :)

--- Slut citat ---
:D många bud här. Basen stålig ok, slamrande gitarrer upp.. Den här är långt ifrån klar hör jag. Tack för tyck Marsall :D

Airikr:
Lyssnat och lyssnat igen och konstaterar att det är flera saker jag skulle vilja "justera" efter mitt huvud.
Jag är pianodiggare, lyft fram det mer, framför syntarna som jag tycker skulle fungera bättre som bakgrund.
Är inte förtjust i Hi hat soundet i början, bort bort bort ;)
Din röst har mycket mer djup än vad man kan höra på den här mixen, dina bastoner fattas mig!

Gillar melodin som fan  B) kan jag få göra en cover på den här?

Eddi:

--- Citat från: Airikr skrivet 20.08.2014, 12:20:52 ---Lyssnat och lyssnat igen och konstaterar att det är flera saker jag skulle vilja "justera" efter mitt huvud.
Jag är pianodiggare, lyft fram det mer, framför syntarna som jag tycker skulle fungera bättre som bakgrund.
Är inte förtjust i Hi hat soundet i början, bort bort bort ;)
Din röst har mycket mer djup än vad man kan höra på den här mixen, dina bastoner fattas mig!

Gillar melodin som fan  B) kan jag få göra en cover på den här?

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten - bra förslag till fixning.
Hur skulle du göra en cover - med gitarr då bara eller?

Airikr:
Gitarr, bas, piano lite luftigt och sång, eventuellt stämmor och sänka tempot...till att börja med eller kanske inte mer än så...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion