Forum > Färdiga produktioner
Eddi ft. Perre - Crown, Färdig
Emulator:
TJohopp!
Lyssnat. Det låter aningens ostämt här och var om gitarrer. Snyggt spelat annars!
Sången skule må bra av av pitchcorrecion på ett par ställen som det skär sig, i övrigt funkar det bra.
Sedan har divi en poäng med stråkarna, där borde du kika lite.
Annars är låten bra, och bra spelat. Men lite suringar drar ner för mig.
Ja, eh. typ :)
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.10.2014, 12:38:07 ---TJohopp!
Lyssnat. Det låter aningens ostämt här och var om gitarrer. Snyggt spelat annars!
Sången skule må bra av av pitchcorrecion på ett par ställen som det skär sig, i övrigt funkar det bra.
--- Slut citat ---
Det är väldigt sofistikerade ackord till denna låt så dina öron lurar dig, nej men allvarligt jag hör inget surt du får gärna ange tider där du hör surningar. Rösten är pitchcorrectad redan men samma sak där gärna tid om du uppfattar nåt surt.
bjurte:
--- Citat från: Eddi skrivet 10.10.2014, 20:10:19 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 09.10.2014, 12:57:44 ---Ja vars e brudarna ?? :unsure: :D
Låter bra Eddi, kanske att trummorna skulle vara lite mer drivande taktfasta..
Dom känns lite spattiga nu.
--- Slut citat ---
Spattiga? Hm jag inte fattar noll! Tid eller så...?
--- Slut citat ---
Jag menar att trummorna flirpar runt lite för mycket, mer taktfast/raka/drivande menar jag.. ;)
Emulator:
--- Citat från: Eddi skrivet 11.10.2014, 14:57:48 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 11.10.2014, 12:38:07 ---TJohopp!
--- Slut citat ---
Det är väldigt sofistikerade ackord till denna låt så dina öron lurar dig, nej men allvarligt jag hör inget surt du får gärna ange tider där du hör surningar. Rösten är pitchcorrectad redan men samma sak där gärna tid om du uppfattar nåt surt.
--- Slut citat ---
Ja, alltså, de e som guran har nån lite ostämd sträng.
Och rösten glider runt hela tiden, inget direkt ställe så, bara att det blir mer tydligt här och var. Framförallt har ju pitchcorrection problem med intonation eller hur man säger, när man svänger in på en ton.
Nåt som funkar bra de gånger man orkar är att sjunga in först, sen autotuna sådär överdrivet mycket så det blir helt onaturligt. Sen sjungar man igen med den autotunade stämman igång, för att följa.
häj häj
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida