Forum > Demolåtar

MaxB - The Rose (Sanna och Airikr sjunger) sön 6 juli

<< < (5/6) > >>

Airikr:
Jag tycker det låter i huvudsak bra, har lyssnat som fan för att reda ut vad jag tycker...

Är till att börja med galet förtjust i orgelsoundet som ligger precis där det ska. Skippa mig i första versen men behåll resten, gillar den massiva kören, min lead på det starka partiet slår ut Sannas så tona ner mig lite och ev "sprid ut mig", rensa bort de sura delarna i kören men behåll katten!

Harmonica Mike: Airikr...inte Erik  ;)

Eddi:
Håller med Airikr bort på första men ha kvar resten. Det blirriktigt tungtdå alla går all-in i mitten av slutet där. Möjligen kan Sanna få lite mer Glass-verb och lite höjd stämma. KATTEN SKA DEFINITIVT HA MER STEREODELAY :D

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.07.2014, 07:52:03 ---Ja men det kanske kan funka..Varva rösterna och en gemensam avslutande vers?
Prodden är grymt bra så det blir spännande att höra något eget med dessa två sångare,eller var för sig..Kul med nya musikbekantskaper.
Jag fick nobben av en sångfågel från Boiden då hon ville sjunga Monica Z prylar - endast.
Så kan det gå  :ph34r:  :D
Rock on
Mike

--- Slut citat ---

Fick lite tips av Airikr nu, efter alla tips från er andra på kr, så jag går vidare på dessa tips. Ja, det är underbart med nya musikbekanta. Önskar jag hade mer tid att göra mer, i musikens värld. Airikr har också några fina sångfåglar i träden men nån av dessa som har fantastisk röst har för många järn i elden för att kunna få tid över till gemensamt musikskapande. En annan som vi hört ska visst flytta till Berlin så där finns troligen inte heller mer att hämta.

--- Citat från: Airikr skrivet 02.07.2014, 23:24:53 ---Jag tycker det låter i huvudsak bra, har lyssnat som fan för att reda ut vad jag tycker...
Är till att börja med galet förtjust i orgelsoundet som ligger precis där det ska. Skippa mig i första versen men behåll resten, gillar den massiva kören, min lead på det starka partiet slår ut Sannas så tona ner mig lite och ev "sprid ut mig", rensa bort de sura delarna i kören men behåll katten!
Harmonica Mike: Airikr...inte Erik  ;)

--- Slut citat ---

Bra tips jag tar till mig. Ska bara göra lite till med min "happy ska-låt" innan jag sätter mig mer med denna pärla!

--- Citat från: Eddi skrivet 03.07.2014, 00:21:01 ---Håller med Airikr bort på första men ha kvar resten. Det blirriktigt tungtdå alla går all-in i mitten av slutet där. Möjligen kan Sanna få lite mer Glass-verb och lite höjd stämma. KATTEN SKA DEFINITIVT HA MER STEREODELAY :D

--- Slut citat ---

Ska ta fram katten på slutet, inte så många som kommenterat det inslaget.  :lol:

MaxB:
2014-07-05 Har mixat lite enligt tankar från flera på kontrollrummet, inklusive katten.
Länken till den nya versionen finns i första inlägget.

Eddi:
Mitt problem är att jag ju har nya lurar och där låter Sanna för vass och vissa ackeackord för otighta men med de gamla lurarna låter allt perfekt t.o.m. katten :unsure:
Nja jag tycker nog att det här låter ok trots allt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion