Forum > Demolåtar

MaxB - The Rose (Sanna och Airikr sjunger) sön 6 juli

<< < (6/6)

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.07.2014, 03:10:04 ---Mitt problem är att jag ju har nya lurar och där låter Sanna för vass och vissa ackeackord för otighta men med de gamla lurarna låter allt perfekt t.o.m. katten :unsure:
Nja jag tycker nog att det här låter ok trots allt.

--- Slut citat ---

Har petat in en grej efter andra versen nu. Ska den vara färdig så här tro?
Katten e ju mé!

Airikr:
Lyssnat och lyssnat igen...

Suveränt val att låta Sanna vara solo på första versen.
På andra versen tycker jag att min röst kliver in med för hög ljudnivå. Senare ...and the soul afraid of dying that never learns to live...försvinner både min röst och kör, känns sådär  :unsure:
I tredje versen hamnar både min stämma och kör för lågt i ljudnivå, tycker att man tappar för mycket power just här, tycker det var bättre som det var innan. Gillar dynamiken mellan starka och svaga partier. Andra halvan av tredje versen kan gott Sanna ta själv (ev. någon kör som bara "oh-ar" svagt i bakgrunden) då jag känner en massa tveksamheter från kören (dvs från mig :P). Hennes sensitiva stämma står i skön kontrast till effektuttaget innan och skulle fungera bra ihop med det texten förmedlar.
Solot som tillkommit tycker jag är riktigt nice men kan tänka mig att det kan nå ännu mer himmelska höjder. Svårt att förklara, vi tar det live sen Max  ;)
Katten har äntligen fått sin självklara plats, kanske en aning för mycket reverb där....

MaxB:

--- Citat från: Airikr skrivet 07.07.2014, 20:09:58 ---Lyssnat och lyssnat igen...

Suveränt val att låta Sanna vara solo på första versen.
På andra versen tycker jag att min röst kliver in med för hög ljudnivå. Senare ...and the soul afraid of dying that never learns to live...försvinner både min röst och kör, känns sådär  :unsure:
I tredje versen hamnar både min stämma och kör för lågt i ljudnivå, tycker att man tappar för mycket power just här, tycker det var bättre som det var innan. Gillar dynamiken mellan starka och svaga partier. Andra halvan av tredje versen kan gott Sanna ta själv (ev. någon kör som bara "oh-ar" svagt i bakgrunden) då jag känner en massa tveksamheter från kören (dvs från mig :P). Hennes sensitiva stämma står i skön kontrast till effektuttaget innan och skulle fungera bra ihop med det texten förmedlar.
Solot som tillkommit tycker jag är riktigt nice men kan tänka mig att det kan nå ännu mer himmelska höjder. Svårt att förklara, vi tar det live sen Max  ;)
Katten har äntligen fått sin självklara plats, kanske en aning för mycket reverb där....

--- Slut citat ---

Ja, ska ta mixprocessen vidare. Håller med dig på de punkter du tar upp.
Solopartiet testade jag olika varianter på och så här långt kom jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion