Forum > Demolåtar
MaxB - The Rose (Sanna och Airikr sjunger) sön 6 juli
MaxB:
2014-07-06 Lagt till en grej efter andra versen.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/TheRose_ver10_SannaAirikr.mp3[/mp3]
Harmonica mike:
Jag fattar att jag måste köpa nya strängar till min bas då jag hör hur fint en rätt riggad bas kan låta..Jag gjorde ju en nödlösning och köpte en liten manick för att få lite brillians i ljudet..Nya strängar torde ge mig det jag behöver - grymt fett ljud i denna.
Arret,det låter helt okej.Tonarten,kanske något låg då du sliter med de lägsta tonerna hör jag.Register och omfång kan man träna upp med rätt vägledning.Falsett,hals,brösttoner,magstöd - Allt hänger på hur mycke luft man läcker istället för att skapa ljud.Min falsett tar slut efter ett par sekunder vid full inandning,magstödet räcker till en mindre aria.Din röst utvecklas och det är kul att höra.Du håller tonen rätt bra,förutom när luften börjar sina då svajar det(men det gör det även för Tommy Körberg,men han låter aldrig luften ta slut).Det är tekniken det sitter i..Jag tror att en röst coach skulle ge dig nyckeln till din fulla röst rätt snabbt.
Säg till om ovanstående inte är till gagn för dig så raderar jag det.
En liten fotnot bara,varför covers Max? Du har ju hur många bra låtar som helst..
Mike
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.06.2014, 07:43:08 ---Jag fattar att jag måste köpa nya strängar till min bas då jag hör hur fint en rätt riggad bas kan låta..Jag gjorde ju en nödlösning och köpte en liten manick för att få lite brillians i ljudet..Nya strängar torde ge mig det jag behöver - grymt fett ljud i denna.
Arret,det låter helt okej.Tonarten,kanske något låg då du sliter med de lägsta tonerna hör jag.Register och omfång kan man träna upp med rätt vägledning.Falsett,hals,brösttoner,magstöd - Allt hänger på hur mycke luft man läcker istället för att skapa ljud.Min falsett tar slut efter ett par sekunder vid full inandning,magstödet räcker till en mindre aria.Din röst utvecklas och det är kul att höra.Du håller tonen rätt bra,förutom när luften börjar sina då svajar det(men det gör det även för Tommy Körberg,men han låter aldrig luften ta slut).Det är tekniken det sitter i..Jag tror att en röst coach skulle ge dig nyckeln till din fulla röst rätt snabbt.
Säg till om ovanstående inte är till gagn för dig så raderar jag det.
En liten fotnot bara,varför covers Max? Du har ju hur många bra låtar som helst..
Mike
--- Slut citat ---
Bra tips du ger som jag ska tänka på och kolla mer. Röstcoach skulle kunna vara bra men kostar men jag är tvungen att vara med på den här resan, utan kostnader ... det är, trots det, ett stort nöje att resa!
Det finns en anledning till att göra denna cover men jag får nog återkomma till det, lite längre fram.
MaxB:
Basen förresten, där använder jag ett av de rena gitarrljuden i min gitarr-POD 2 på basen.
Blir ganska cool basljud tycker jag, lite som en bas på en inspelning från 60-talet.
Asti:
Håller med HMike om sången - ett par, tre toner högre tonart skulle säkert funka bättre!
Dessutom är sången lite väl torr (för lite rumsljud) och kanske något stark i vissa partier, t.ex början.
Basen är fast och fin, men kanske lite väl dominerande...
Sprid gärna ut instrumenten lite mer, ljudbilden är rätt centrerad nu tycker jag.
Modigt av dig att ge dig på en sådan här låt! Låten är inte lättsjungen - kräver en ihållig och tonsäker röst.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida