Forum > Demolåtar
MaxB - The Rose (Sanna och Airikr sjunger) sön 6 juli
Roffe H:
Håller med Asti om fin produktion. Snygg sång av Sanna och Airikr, gillar också soundet i orgeln. :)
/Roffe H
Harmonica mike:
Bra prodd/lir Max.
Sången i kör delarna surar på en stämma,och orytmiserar det hela lite.Slipa till det så blir det en schysst cover.Sanna sjunger grymt bra,Erik med.Håller med om att hon borde sjunga denna själv dock.Men kul experiment ändå som förhoppningsvis ger mersmak och att ni ger er på egna alster..
Mike
bjurte:
COVERS.. :unsure: :mellow:
Nää jag är ingen vän av Covers. :D
Fin sång av flicksnärtan och jag säger som dom flesta andra, hon borde få sjunga själv !
Den andra rösten är bra den oxo, men i denna borde damerna dominera.. :blink: :D
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 29.06.2014, 11:23:35 ---Snygg produktion, fin ljudbild! Sanna har en väldigt fin röst med snyggt vibrato.
Det kommer in en bakgrundsröst lite konstigt vid 133 sekunder, som jag tycker
"faller utanför" och jag tycker också den manliga rösten, som kommer in vid 140 sekunder
är lite för stark. Kanske att orgeln är något för stark i vissa partier, men jag älskar annars
själva orgelsoundet. Basljudet är i mitt tycke helt OK så här, möjligen ett "pyttesnäpp" för stark...
Tror att låten också skulle funka jättebra i ett ännu mindre arr och enbart Sannas fina, känsliga röst.
Inget som helst fel på Airkrs röst, tvärtom, men i just denna låten tror jag på en ensam kvinnoröst.
Fint samarbete. Måste vara kul att träffa andra musiker IRL och spela tillsammans och även spela in.
--- Slut citat ---
Tack, ska kolla alla röster och städa bland dem, så snart jag hinner. Har redan sänkt orgeln och basen liite i en mix jag inte lagt upp ännu. Får fundera på approachen avseende två röster Sanna & Airikr. Kanske utesluta Airikr i första versen eller så...?
--- Citat från: Roffe H skrivet 29.06.2014, 12:19:52 ---Håller med Asti om fin produktion. Snygg sång av Sanna och Airikr, gillar också soundet i orgeln. :)
--- Slut citat ---
Tack! Orgeln (B4 - mjukvara) e fin.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.06.2014, 08:44:49 ---Bra prodd/lir Max. Sången i kör delarna surar på en stämma,och orytmiserar det hela lite.Slipa till det så blir det en schysst cover.Sanna sjunger grymt bra,Erik med.Håller med om att hon borde sjunga denna själv dock.Men kul experiment ändå som förhoppningsvis ger mersmak och att ni ger er på egna alster..
--- Slut citat ---
Tack för ärlig kommentar, ska städa alla sångspår. Får fundera på approachen avseende två röster Sanna & Airikr. Kanske utesluta Airikr i första versen eller så...? Egna alster tror jag det blir. Har en låt till "It's alright" som både Sanna och Airikr gillade. Finns en länk till den även på första sidan i något inlägg:
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Workshop_EdMaAiSa/06_Workshop_EdMaHaSa_ItsAllright.mp3[/mp3]
--- Citat från: bjurte skrivet 30.06.2014, 10:30:53 ---COVERS.. :unsure: :mellow: Nää jag är ingen vän av Covers. :D
Fin sång av flicksnärtan och jag säger som dom flesta andra, hon borde få sjunga själv !
Den andra rösten är bra den oxo, men i denna borde damerna dominera.. :blink: :D
--- Slut citat ---
Får fundera på approachen avseende två röster Sanna & Airikr. Kanske utesluta Airikr i första versen eller så...?
Harmonica mike:
Ja men det kanske kan funka..Varva rösterna och en gemensam avslutande vers?
Prodden är grymt bra så det blir spännande att höra något eget med dessa två sångare,eller var för sig..Kul med nya musikbekantskaper.
Jag fick nobben av en sångfågel från Boiden då hon ville sjunga Monica Z prylar - endast.
Så kan det gå :ph34r: :D
Rock on
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida