Forum > Demolåtar
MaxB - The Rose (Sanna och Airikr sjunger) sön 6 juli
Roffe H:
Håller med om tonarten, lite väl lågt...annars helt ok. Jobba på med den. Covers är inte helt fel tycker jag, roligt att "smaka på" ibland. :)
/Roffe H
MaxB:
Tack för tips. Har behållit tonarten då den fungerar bättre för leadsångerskan, Sanna Niva, som var här och la leadsången veckan efter vårt gemensamma möte hemma hos Eddi. Airikr hälsade på här hemma idag på förmiddagen och sjöng, så han är också med på ett leadspår nu. I kören tror jag vi alla är med. Det här är en snabbmix med nivåer efter dagens sång som jag ska mupptrixa med en del, innan det är klart. Hur är balansen mellan alla grejer, så här långt?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/TheRose_ver7_SannaAirikr.mp3[/mp3]
Plinka:
Den sista verren börjar bli skön, härligt med hennes och era röster. Gillar orgeln också. Är det Sannas och Airikr´s röster i början? Du borde separera dem mer tycker jag, men det kanske är för ofärdigt för att påpeka det än?
Allra skönast blir den när den fulltaliga kören klämmer i, nästan lite We are the World-feeling. Balansen i övrigt i mixen låter bra i mina lurar :)
MaxB:
--- Citat från: Plinka skrivet 28.06.2014, 18:01:55 ---Den sista verren börjar bli skön, härligt med hennes och era röster. Gillar orgeln också. Är det Sannas och Airikr´s röster i början? Du borde separera dem mer tycker jag, men det kanske är för ofärdigt för att påpeka det än?
Allra skönast blir den när den fulltaliga kören klämmer i, nästan lite We are the World-feeling. Balansen i övrigt i mixen låter bra i mina lurar :)
--- Slut citat ---
Det är Eddi som beställt att Sannas och Airikrs röster ska samverka. Jag träder tillbaka och är en del av kören i bakgrunden. Får se om jag klarar att separera dem på något sätt.
Roligt att både Sanna och Airikr varit hemma i studion och att de båda gått igenom de vanliga sakerna att tänka på i inspelningssammanhang.
Idag testade jag också att ljuddämpa med madrass och lite fluffigt tyg bakom sångplatsen under inspelning. Bullerdämpade även framför datorn med två kuddar. Kanske blir standard i fortsättningen... om jag inte vill ha "Abby Road"-soundet som Bribedant en gång sa att jag hade i min "nya" studio med alla sneda trätak.
Asti:
Snygg produktion, fin ljudbild! Sanna har en väldigt fin röst med snyggt vibrato.
Det kommer in en bakgrundsröst lite konstigt vid 133 sekunder, som jag tycker
"faller utanför" och jag tycker också den manliga rösten, som kommer in vid 140 sekunder
är lite för stark. Kanske att orgeln är något för stark i vissa partier, men jag älskar annars
själva orgelsoundet. Basljudet är i mitt tycke helt OK så här, möjligen ett "pyttesnäpp" för stark...
Tror att låten också skulle funka jättebra i ett ännu mindre arr och enbart Sannas fina, känsliga röst.
Inget som helst fel på Airkrs röst, tvärtom, men i just denna låten tror jag på en ensam kvinnoröst.
Fint samarbete. Måste vara kul att träffa andra musiker IRL och spela tillsammans och även spela in.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida