Forum > Färdiga produktioner
Asti & bjurte - Det enda jag saknar är dig (klar)
bjurte:
I vilken BPM går låten ??
Så det inte hamnar på sniskan.
/Snedseglarn
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 29.05.2014, 11:33:17 ---I vilken BPM går låten ??
Så det inte hamnar på sniskan.
/Snedseglarn
--- Slut citat ---
Nej, det vore ju synd! :)
Bpm = 166 (och 3/4 takt)
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.05.2014, 11:08:52 ---
--- Citat från: Asti skrivet 29.05.2014, 08:46:35 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 28.05.2014, 21:27:18 ---Brutalt bra! :D (end of discussuion).
--- Slut citat ---
Tack! :)
--- Slut citat ---
Så då tar jag upp den...
Har lyssnat med rena öron nu efter en god frukost, avslutad med en kanelbulle.
Funderar på bredden på trumsetet i början, kanske befinner sig pukorna där ute till vänster och höger. Det är en smaksak om man kan och vill minska bredden på pukorna.
Då sången kommer in är kicken, i mina rena öron, för på eller för plötslig. kanske ska den i första slaget ligga lägre i volym, kanske komma in på 1 o 3 redan innan, t.ex. vid 60. Detsamma kan gälla vid 135.
Stråk(ar?) runt 210 vandrar två gånger neråt - låt en unisont vandra uppåt samtidigt i andra vandringen.
Förutom mina idéer är det en skön lyssning med en suverän mix, fint ljud och bra spel och excellent arr av en mästare, som gått det svenska folket och den internationella publiken förbi. När upptäcks denna skatt?
--- Slut citat ---
Kanelbullar är gott! :)
Har faktiskt inte alls funderat på pukornas placering.
Ska lyssna och kolla kicken på de ställen du anger! Är ju som bekant ingen expert på trummor...
Jag övervägde just det du säger ang stråkarna, men då det är flera andra saker som "vandrar uppåt",
t.ex sång och gitarrer, så tyckte jag det funkade bra så här. Men det är givetvis en smaksak vilket man föredrar.
Kul att du gillar mix, spel och arr! Jag räknar med att bli upptäckt "i ett senare liv". :rolleyes:
Tack för dina tankar!
/Asti
bjurte:
Perfekt nivå på "Gnidarn"
Asti & Bjurte ! för 20 sekunders slutgnissel...Jo-Jo man tackar... :D
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 29.05.2014, 16:04:25 ---Perfekt nivå på "Gnidarn"
Asti & Bjurte ! för 20 sekunders slutgnissel...Jo-Jo man tackar... :D
--- Slut citat ---
Skönt att nivån är OK!
Jodå, du höjer "slutklämmen" rejält!
Tack för det!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida