Forum > Färdiga produktioner
Asti & bjurte - Det enda jag saknar är dig (klar)
Asti:
Edit 2014-06-08: Kommer inte på något mer att fixa, så den flyttas till färdiga.
Edit 2014-05-29: Har fått hjälp av bjurte med att förstärka slutet! Tack för det bjurte! Lagom nivå?
Edit 2014-05-23: Har förlängt slutet och lagt på ett par gitarrer och stråkar där.
Lagt in lite successiv volymökning i instrumentaldelen för att förstärka "dynamiken".
Sänkt sången något i verserna för att få en jämnare volym på leadsången.
Har också lagt lite reverb på trummorna. Bättre så här?
Hade ett tema i huvet, som jag kände att jag måste testa i en låt.
La sedan till ett par verser med sång, som jag är osäker på om det blev så lyckat...
Funkar övergången från det instrumentala till versen? Instrumentaldelen har inte
klingat ut när versen börjar. Låter det fel där? Ska jag skjuta fram versen en takt eller två..?
Är introt med gitarrplocket för mesigt? Återkommer temat för många gånger, blir det tjatigt?
Tar gärna emot synpunkter på mix och arr eller vad som helst! :)
Titel: Det enda jag saknar är dig
Artist: Asti & bjurte
Text & Musik: Asti
Längd: 3:52
År: 2014
Saknar dig
Letar inte efter nåt
Jag söker inget mer
Saknar inga föremål
Behöver inte fler
Allt jag vill ha har jag redan fått
Det enda jag saknar är dig
Saknar dig......
En tanke förföljer mig
Den ger mig ingen ro
Att jag redan förlorat dig
Men det vägrar jag att tro
Allt jag vill ha har jag redan fått
Det enda jag saknar är dig
Saknar dig......
pxm:
Introt är bra och upprepningarna fungerar för mig.... :)
Du har häftiga trummor i den här låten..
mvh
Asti:
--- Citat från: pxm skrivet 21.05.2014, 14:17:31 ---Introt är bra och upprepningarna fungerar för mig.... :)
Du har häftiga trummor i den här låten..
mvh
--- Slut citat ---
Skönt att du inte tycker det blir tjatigt!
Ja, trummorna tänkte jag skulle vara aktiva och ge mer nerv.
Tack för kommentar!
/Asti
cykeln:
Det är snyggt när det växer fram och ökar i volym!
kanske att introt är lite för långt och även mellanpartiet med temat
däremot helt ok att det håller på ett tag i slutdelen - ungefär som She´s so heavy
hör inget konstigt i övergång mellan instrumental och vers
Asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 21.05.2014, 15:51:32 ---Det är snyggt när det växer fram och ökar i volym!
kanske att introt är lite för långt och även mellanpartiet med temat
däremot helt ok att det håller på ett tag i slutdelen - ungefär som She´s so heavy
hör inget konstigt i övergång mellan instrumental och vers
--- Slut citat ---
Det är nog inte så mycket ökad volym som ökat arr. I slutet av "temapartiet" är det 4 akustiska gitarrer,
3 elektriska gitarrer, akustiskt piano, elpiano, bas, trummor och en kör. Funderade på att lägga till stråkar...
Antar att du med "introt" menar instrumentalpartiet (första gången) och inte bara den ensamma elgitarren..?
Jo, det kanske är lite långt, men samtidigt vill jag successivt öka på dynamiken genom att utöka arret efterhand
och då behövs minst 4 "vändor" med temat tror jag...men det kanske blir för mycket med att köra det 3 gånger...
Slutpartiet skulle nog kunna förlängas genom att bygga på ännu mer med t.ex stråkar, tubular bells :rolleyes:, större kör etc.
Skönt att du inte reagerar negativt på övergången till verserna! Då kanske det inte låter så konstigt...
Tack för dina funderingar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida