Forum > Färdiga produktioner

Asti & bjurte - Det enda jag saknar är dig (klar)

<< < (10/16) > >>

bjurte:

--- Citat från: Asti skrivet 28.05.2014, 18:20:05 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 28.05.2014, 15:58:36 ---Har lyssnat på denna i flera dagar och många ggr..
Har inte kommit mig för att skriva något och vill gärna skriva något vettigt, men va fanken..
Detta är suuper, övergången är ju verkligen en pärla och hela låten brakskit... :rolleyes:
Ännu en 'ASTI klassiker, en enveten gniiidande sprucken gitarr ton som stegrar mot slutet (I slutpartiet) skulle verkligen förgylla tror jag..
/Gnidarn.

--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar låten, inklusive övergången!  :)
Har lyssnat på ditt gitarrpålägg och det var ungefär så jag försökte åstadkomma själv,
men inte lyckades få till riktigt... :wacko:
Jag har lagt två aningen distade gitarrer utpanorerade åt varsitt håll, som spelar
en ganska långsam "klättring" på de lägre strängarna och på slutet går jag över
till en lite friare klättring högre upp...vet inte om det hörs i allt oväsen.  :)
Med ditt pålägg blir det en extra skjuts på avslutningen! Tror inte jag fixar det själv...
Har du lust får du gärna skicka mig en fil med ditt snygga avslut!
Tack för kommentar och bra förslag!
/Asti

--- Slut citat ---
Jag kan fixa en tills imorgon, men då med 'stämmda' gitarrer.. :D

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 28.05.2014, 18:54:29 ---
--- Citat från: Asti skrivet 28.05.2014, 18:20:05 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 28.05.2014, 15:58:36 ---Har lyssnat på denna i flera dagar och många ggr..
Har inte kommit mig för att skriva något och vill gärna skriva något vettigt, men va fanken..
Detta är suuper, övergången är ju verkligen en pärla och hela låten brakskit... :rolleyes:
Ännu en 'ASTI klassiker, en enveten gniiidande sprucken gitarr ton som stegrar mot slutet (I slutpartiet) skulle verkligen förgylla tror jag..
/Gnidarn.

--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar låten, inklusive övergången!  :)
Har lyssnat på ditt gitarrpålägg och det var ungefär så jag försökte åstadkomma själv,
men inte lyckades få till riktigt... :wacko:
Jag har lagt två aningen distade gitarrer utpanorerade åt varsitt håll, som spelar
en ganska långsam "klättring" på de lägre strängarna och på slutet går jag över
till en lite friare klättring högre upp...vet inte om det hörs i allt oväsen.  :)
Med ditt pålägg blir det en extra skjuts på avslutningen! Tror inte jag fixar det själv...
Har du lust får du gärna skicka mig en fil med ditt snygga avslut!
Tack för kommentar och bra förslag!
/Asti

--- Slut citat ---
Jag kan fixa en tills imorgon, men då med 'stämmda' gitarrer.. :D

--- Slut citat ---
Låter kanon! Glöm bara inte att lämna in en stämningsansökan!  :)

zorrow:
Brutalt bra!  :D (end of discussuion).

Asti:

--- Citat från: zorrow skrivet 28.05.2014, 21:27:18 ---Brutalt bra!  :D (end of discussuion).

--- Slut citat ---
Tack!  :)

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 29.05.2014, 08:46:35 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 28.05.2014, 21:27:18 ---Brutalt bra!  :D (end of discussuion).

--- Slut citat ---
Tack!  :)

--- Slut citat ---

Så då tar jag upp den...
Har lyssnat med rena öron nu efter en god frukost, avslutad med en kanelbulle.

Funderar på bredden på trumsetet i början, kanske befinner sig pukorna där ute till vänster och höger. Det är en smaksak om man kan och vill minska bredden på pukorna.

Då sången kommer in är kicken, i mina rena öron, för på eller för plötslig. kanske ska den i första slaget ligga lägre i volym, kanske komma in på 1 o 3 redan innan, t.ex. vid 60. Detsamma kan gälla vid 135.

Stråk(ar?) runt 210 vandrar två gånger neråt - låt en unisont vandra uppåt samtidigt i andra vandringen.

Förutom mina idéer är det en skön lyssning med en suverän mix, fint ljud och bra spel och excellent arr av en mästare, som gått det svenska folket och den internationella publiken förbi. När upptäcks denna skatt?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion