Forum > Färdiga produktioner
Dividend - March Of Death
Emulator:
Snitsigt!
Får känslan från Howars shores musik. Att till våldsamma actionscener köra sådär lågtempo på musiken.
Framförallt introt fram till 1:40 är hur bra och suggestivt som helst.
Sedan händer saker som ger ett mer komplext intryck än att jag bara kan ge feed direkt.
Som vanligt, jag återkommer :)
Spännande början på marschprojektet.
en grej: jag får mer tanken av öde...död..plikt..liemannen än just ondskan av denna. Bara sådär.
återkommer!
Dividend:
Emu: Det gäller att få ihop övergångarna ;) Och det är sant att jag får associationer till pest och död istället jag med... Bytte därför namn
Tack hur som helst...
1up: Bra! ;)
Fredrik Karlsson: Ok, disten är fixad nu. Det är ingen orgel, det är (för mycket) blås.
Light head: Tack! Ett par har jag skickat (ca 150 ;)
Emulator:
sådärja. fan så creepy det börjar bli, tänker framförallt på passagen bakom talet!
tycker denna känns mer otrevlig (påp ett positivt sätt) än den förra, mer skrämmande, hotfull och elak. Exakt som det skall vara.
Talet skulle nog må bra av at köras i limiter. dynamiken gör att vissa delar är på tok för höga, och andra så man knappt hör dem.
Skulle kanske kunna passa med några hornstötar som är ruskigt disharmoniska här och var, typ som stråkarna vid 2:52, fast mer skrikiga? äh, bara i min skalle kanske.
Vid 2 minuter är det riktigt maffigt! Bra tema där också!
Nu igen, de småsjuka harmonierna bakom talet är verkligen fantastiskt bra. och efter....skulle gärna se att orgeln kunde vara lite off tune? för en ännu mer tillspetsar effekt?
En annan ide kanske kan vara att tappa av orgelljudet med en send, spela in send på en kanal, lägga en pitch shift på det neråt eller uppåt 0,1 haltoner eller nåt. sedan blöta upp med reverb.
Kyrkorgeln lägger du sedan et svagt delay på, ett kanske kort. effekten kommer att bli ruskigt snedvriden mot reverbet.
Eller....så snackar jag skit :)
Maffigt är det iallafall!
tsmalmbe:
Hemskt tjock i basregistret. Rösten är väldigt hög, lite campigt hög desssvärre. Allmän obalans i mixen.
Dividend:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 19.08.2007, 17:45:58 ---Hemskt tjock i basregistret. Rösten är väldigt hög, lite campigt hög desssvärre. Allmän obalans i mixen.
--- Slut citat ---
Noterat. SKall se vad jag kan göra
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida