Forum > Färdiga produktioner

Dividend - March Of Death

<< < (5/5)

Harmonica mike:
Tjena Per.

Ja det här är ju en "gamling" som jag lyssnat på tidigare.Kanske har du gjort nåt nytt på den,bra är det i vart fall.

Mycket mörk stämning,man sitter som fastnaglad och "ser" olika skräckfilms scenarion,,huga!

Helt klart har du en framtid i film branschen som stämnings skapare,hoppas att nån en vacker dag får upp ögonen för det geniala i din musik.
På något sätt så måste du vara en reinkarnation av nån av de stora mästarna,helt fantastiskt hur du behandlar de olika temana som du huserar friskt i.
Ibland är det smäktande vackert och ibland ryser man av välbehag eller av skräck som i denna - mycket bra,genialsikt helt enkelt! Med betoningen på geni.

En tanke som dök upp nu,testa att tonsätta en populär film och skicka in en video/DVD med dina pålägg till berörd producent/regissör..det kan vara nyckeln som öppnar dörren för dig.
Utan sammanhang så blir såna här stycken svårlyssnade för de icke invigda.Det finns mängder av film musik skapare,men inte av din kaliber det är min bestämda uppfattning.

Mvh
Micael

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.01.2009, 15:56:15 ---Tjena Per.

Ja det här är ju en "gamling" som jag lyssnat på tidigare.Kanske har du gjort nåt nytt på den,bra är det i vart fall.

Mycket mörk stämning,man sitter som fastnaglad och "ser" olika skräckfilms scenarion,,huga!

--- Slut citat ---

Tack för det! :)

--- Citera ---Helt klart har du en framtid i film branschen som stämnings skapare,hoppas att nån en vacker dag får upp ögonen för det geniala i din musik.
På något sätt så måste du vara en reinkarnation av nån av de stora mästarna,helt fantastiskt hur du behandlar de olika temana som du huserar friskt i.
Ibland är det smäktande vackert och ibland ryser man av välbehag eller av skräck som i denna - mycket bra,genialsikt helt enkelt! Med betoningen på geni.

--- Slut citat ---

Jag håller inte med ;) För att kunna skriva klassisk musik (dvs t ex enligt sonatform, som utbildade på musikhögskolor kallar det) behövs mycket träning. Jag skulle vilja påstå att om 10-15 år kanske jag kan skriva bra klassisk musik. Däremot skall jag börja läsa partitur igen.

Men tack skall du ha, folk brukar kalla mig geni rätt ofta faktiskt. (Inte pga musiken, utan snarare pga att jag råkar vara hyfsat bra på många saker) Sånt blir störande efter ett tag, men inte denna gång ;)

--- Citera ---En tanke som dök upp nu,testa att tonsätta en populär film och skicka in en video/DVD med dina pålägg till berörd producent/regissör..det kan vara nyckeln som öppnar dörren för dig.
Utan sammanhang så blir såna här stycken svårlyssnade för de icke invigda.Det finns mängder av film musik skapare,men inte av din kaliber det är min bestämda uppfattning.

--- Slut citat ---

Mitt syfte med min musik är egentligen bara att jag vill förmedla en känsla, det är allt. Lyckas jag bara med det jobbar jag hellre - för mindre lön än Zimmer har - som städare på ett lager, så jag ostört kan fundera på musikteori, algoritmer och programmering, och syssla med  språkstudier... (Har idén om en studiecirkel på kinesiska, man kan ju få bidrag då ;)

Men det var ett tag jag sökte till massa spelföretag (spelen idag, har väldigt filmisk musik)...

Så jag är väl inte helt ärlig om att jag inte bryr mig om pengar ;)

För det schysstaste inlägg jag fått, dedicerar jag min nyårsvals, An der schönen under Färdiga till dig. :)
Men dansa låter jag helst bli.

asti:
Pampigt och skrämmande! Ser framför mig de ondas härar från Sagan om ringen samlas inför ett slag. Vad är det i slutet - en överstyrd cembalo?  :rolleyes: Låter fräckt! Tycker den reciterande rösten är lite för stark. Vad är det för körer? EWQL?
/Asti

Dividend:
Tjena Asti!

Kören är faktiskt billiga Magnus Choir. (USD25 så fick jag ladda ner den från en slö server i brasilien). Håller med om att den fungerar otäckt bra, i jämförelse med de tyngre prylarna.

Hehe, har för mig att cembalon är en distgura från "Slayer 2" pluggen.
Tack skall du ha!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion