Forum > Färdiga produktioner
Dividend - March Of Death
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 19.08.2007, 12:39:33 ---sådärja. fan så creepy det börjar bli, tänker framförallt på passagen bakom talet!
tycker denna känns mer otrevlig (påp ett positivt sätt) än den förra, mer skrämmande, hotfull och elak. Exakt som det skall vara.
--- Slut citat ---
Min upplevelse också.
--- Citera ---Talet skulle nog må bra av at köras i limiter. dynamiken gör att vissa delar är på tok för höga, och andra så man knappt hör dem.
Skulle kanske kunna passa med några hornstötar som är ruskigt disharmoniska här och var, typ som stråkarna vid 2:52, fast mer skrikiga? äh, bara i min skalle kanske.
--- Slut citat ---
Kanske det, percussionen måste ses över också på några ställen.
--- Citera ---Vid 2 minuter är det riktigt maffigt! Bra tema där också!
Nu igen, de småsjuka harmonierna bakom talet är verkligen fantastiskt bra. och efter....skulle gärna se att orgeln kunde vara lite off tune? för en ännu mer tillspetsar effekt?
En annan ide kanske kan vara att tappa av orgelljudet med en send, spela in send på en kanal, lägga en pitch shift på det neråt eller uppåt 0,1 haltoner eller nåt. sedan blöta upp med reverb.
Kyrkorgeln lägger du sedan et svagt delay på, ett kanske kort. effekten kommer att bli ruskigt snedvriden mot reverbet.
Eller....så snackar jag skit :)
--- Slut citat ---
:) Öh, vad sa du . Om jag skickar dig en wav?
--- Citera ---Maffigt är det iallafall!
--- Slut citat ---
Som det skall vara!
mahan:
Joppsan Per!
Död och förintelse var det här. Kunde låta dramatiskare, mer reverb på på dödstrumman så att det ekar igenom skallen när man lyssnar. Vet inte hur man får till "lieljud" det verktyg som dödsmannen använder, nåt swish-liknande sound kanske. Och dom pratande artisterna får jag väl så lov att vänja mig med, fast dom stör njutningen för mig. Dom bara låter så onaturliga och med våld inpassade i låten. Annars har du snyggt botten till the march of death, mera dramatik och det är fullbordat! :)
h. JOhan
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 22.08.2007, 02:31:33 ---Joppsan Per!
Död och förintelse var det här. Kunde låta dramatiskare, mer reverb på på dödstrumman så att det ekar igenom skallen när man lyssnar. Vet inte hur man får till "lieljud" det verktyg som dödsmannen använder, nåt swish-liknande sound kanske. Och dom pratande artisterna får jag väl så lov att vänja mig med, fast dom stör njutningen för mig. Dom bara låter så onaturliga och med våld inpassade i låten. Annars har du snyggt botten till the march of death, mera dramatik och det är fullbordat! :)
h. JOhan
--- Slut citat ---
Tackar! Dina råd skall ses över, och inte osannolikt ett swisch-liknandeljud på slutet :D
Harmonica mike:
Ja du Per..
Din musik målar bilder som ingen annan kan.Mörkt tema i denna,skulle sitta som en smäck i nåt filmiskt.Där ligger din framtid.Kontakta regissörer med din musik,det finns ju hur mycket som helst som passar in i den världen.
Mvh
Micael
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.08.2007, 12:07:42 ---Ja du Per..
Din musik målar bilder som ingen annan kan.Mörkt tema i denna,skulle sitta som en smäck i nåt filmiskt.Där ligger din framtid.Kontakta regissörer med din musik,det finns ju hur mycket som helst som passar in i den världen.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Regissörer brukar svara ung. att "vi arkiverar dig" (på kinesiska eller engelska beroende på var de kommer ifrån)...
Tack skall du ha!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida