Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka - Mörker (vis-versionen!!!)

<< < (8/18) > >>

user1234:
Jag har inte läst hela tråden, så upprepningar kan förekomma.

En låt som bygger så mycket på symfoniska element som denna gör, lider betydligt mer av mindre autentiska ljud än vad en poplåt med en stråkmatta på refrängen gör. Man anlitar ju ogärna en symfoniorkester, eller en stråkkvartett för delen, så man gör vad man kan med det man har, och DET har du gjort, och lyckats med. Samplingarna drar dock ohjälpligt ned helhetsintrycket och jag finner mig själv fundera på hur det skulle låta med mellotronstråkar ala Bröderna Lejonhjärta istället?

Om låten: bra låt, rent melodiskt har du hittat rätt i gränslandet mellan den svenska vistraditionen och den irländska. Tycker stundtals att sången är lite sådär, men karaktären på rösten passar låten som handsken så lite finslip på den fronten tycker jag att låten är värd. Lite abrupta klipp på sångspåret. Partiet runt 02:07 till 03:00 ställer jag mig lite frågande inför. Det tillför inte så mycket och arret är inte så kul just där, tycker jag.

Men, trots ovanstående tankar, så har du gjort ett fint hantverk och överlag är det trevligt och stilrent.

Dividend:

--- Citat från: user1234 skrivet 03.04.2007, 01:22:33 ---
En låt som bygger så mycket på symfoniska element som denna gör, lider betydligt mer av mindre autentiska ljud än vad en poplåt med en stråkmatta på refrängen gör.
--- Slut citat ---

Medhåll.

--- Citera ---Om låten: bra låt, rent melodiskt har du hittat rätt i gränslandet mellan den svenska vistraditionen och den irländska. Tycker stundtals att sången är lite sådär, men karaktären på rösten passar låten som handsken så lite finslip på den fronten tycker jag att låten är värd. Lite abrupta klipp på sångspåret. Partiet runt 02:07 till 03:00 ställer jag mig lite frågande inför. Det tillför inte så mycket och arret är inte så kul just där, tycker jag.

Men, trots ovanstående tankar, så har du gjort ett fint hantverk och överlag är det trevligt och stilrent.
[/quote

Tack för feedback! 2:07-3:00 är ju det bästa ;) Det tillkom i något annat sammanhang, kan hålla med om att arret är något sämre där docl. Men det behövs nån form av "paus" efter 2 min (tycker jag).

--- Slut citat ---

Dividend:
BUMP!

Nåt mer än att alla jessicor är på samma ställe som är fel med denna version?

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 01.05.2007, 17:04:55 ---BUMP!

Nåt mer än att alla jessicor är på samma ställe som är fel med denna version?

--- Slut citat ---

Hallåu!
Har vi en ny version med "breddade jessicor" uppe nu, eller är det på kommande?

h.  Johan

SYNTH:
Oj oj vad vackert man riktigt njuter av detta härliga verk du kan allt Dividend !  B) :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion