Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka - Mörker (vis-versionen!!!)

<< < (6/18) > >>

Larsson:
hejsan..det låter som att det skulle vara jättefint om man kunde urskilja något!
för jag hör bara buller och slammer i ett hav av reverb..
men det är ju åxo svårt att råda till att städa upp musiken & sänka reverb halten
iom med att du kanske vill ha så pass mycket reverb att det blir svårare att
höra att det är programerad orkester..

men det är bara en stor våt pöl i min lyssning!!
men det lilla jag kan urskilja låter vackert!!

lycka till
:)

VacUm:
Skitjobbigt reverb. De-essra sången innan den kommer till reverbet (du kan nog behålla direktljudets s) eller ställ in reverbet så det inte svarar så mycket på diskant. _MER PREDELAY_ på reverbet. Skitjobbigt att lyssna när allt är så diffust som det är nu.

Nån tyckte att körerna kunde panoreras mer. Jag håller med. Man får ingen maffighetseffekt alls när dom är så täta.

Sångerskan är som alla klassiska sångare och sångerskor sen som fan hela tiden. Jag vet att det är en genregrej och att det inte är mycket att göra åt, men varför envisas dom med att ligga efter så förbannat jämt? Jag har kompat sånna där ett par gånger och det är skitsvårt när man inte är van då man försöker anpassa sig, vilket gör att den som sjunger släpar ännu mer.

Annars välarrat! Jag brukar va otroligt känslig för sånt men detta funkar.

Dividend:

--- Citat från: Larsson skrivet 20.03.2007, 23:03:50 ---hejsan..det låter som att det skulle vara jättefint om man kunde urskilja något!
för jag hör bara buller och slammer i ett hav av reverb..
men det är ju åxo svårt att råda till att städa upp musiken & sänka reverb halten
iom med att du kanske vill ha så pass mycket reverb att det blir svårare att
höra att det är programerad orkester..

men det är bara en stor våt pöl i min lyssning!!
men det lilla jag kan urskilja låter vackert!!

lycka till
:)

--- Slut citat ---
Ojdå, alla möjliga åsikter, du hör alltså inget pga reverbet??? Tycker inte det är så vått själv, men tja, visst kan jag dämpa det lite och se hur det låter.

Snart gör jag en stråkkvintett av den här låten istället :)

Hegobald: Tackar!

Dividend:

--- Citat från: VacUm skrivet 20.03.2007, 23:30:52 ---Skitjobbigt reverb. De-essra sången innan den kommer till reverbet (du kan nog behålla direktljudets s) eller ställ in reverbet så det inte svarar så mycket på diskant. _MER PREDELAY_ på reverbet. Skitjobbigt att lyssna när allt är så diffust som det är nu.

Nån tyckte att körerna kunde panoreras mer. Jag håller med. Man får ingen maffighetseffekt alls när dom är så täta.
--- Slut citat ---

Ok, skall trixa mer. Tack för konstruktiv kommentar!

--- Citera ---Sångerskan är som alla klassiska sångare och sångerskor sen som fan hela tiden. Jag vet att det är en genregrej och att det inte är mycket att göra åt, men varför envisas dom med att ligga efter så förbannat jämt? Jag har kompat sånna där ett par gånger och det är skitsvårt när man inte är van då man försöker anpassa sig, vilket gör att den som sjunger släpar ännu mer.

Annars välarrat! Jag brukar va otroligt känslig för sånt men detta funkar.

--- Slut citat ---

Släpigheten anses ge mer känsla, inte känslig för det själv :)   
Att du tycker att det "ändå funkar", tackar jag för  ;)

Dividend:
BUMP! Ny mix.... Har dessutom dämpat reverbet en del nu..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion