Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bilderbok (slutversion)

<< < (7/13) > >>

Asti:

--- Citat från: 91:an skrivet 15.04.2014, 21:49:38 ---Låter fantastiskt bra. Här får man leta ordentligt om det är nåt man skulle vilja ha annorlunda. En fundering är hur det låter odubbat. Det sjungs ju stillsamt och känsligt, möjligen kunde en ensam solostämma göra det ännu tydligare. Ju fler röster desto mer suddas dom små nyanserna ut.

--- Slut citat ---
Kul att du tycker det låter bra!
Jag tycker personligen att sången blir fylligare när jag dubbar och panorerar ut spåren 40-50% åt olika håll.
Men det gäller att få det synkat, annars låter det inte bra. Här tycker jag synken blev rätt bra.
Lyssnade förstås efter att jag lagt på första sångspåret och tyckte det blev betydligt bättre när jag la till det andra.
Tack för din feedback!
/Asti

Plinka:
Mmm, jag gillar det här :) Först din sköna gitarr, och sen din röst(dubbningen är ju lite av ditt sound, så det så!) . Nivåerna sitter fint, och mkt bra när du sjunger på svenska så här! Reagerade lite när det lite studsiga stråket kom in vid 138, men det var ändå snyggt på ngt sätt.

Asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 17.04.2014, 09:45:04 ---Mmm, jag gillar det här :) Först din sköna gitarr, och sen din röst(dubbningen är ju lite av ditt sound, så det så!) . Nivåerna sitter fint, och mkt bra när du sjunger på svenska så här! Reagerade lite när det lite studsiga stråket kom in vid 138, men det var ändå snyggt på ngt sätt.

--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar låten!
Ja, jag har inte så stark röst, så dubbningen tror jag blir bäst här.
Den här typen av låtar sjunger jag helst på svenska, men ibland orkar
jag inte och då är det lättare att slänga ihop något flummigt på engelska!  :rolleyes:
Ville att stråkarna skulle markera takten och hade ett tag en tanke på att ha enbart
stråkar sista versen, fast i ett större arr, åt Eleanor Rigby-hållet, men det stannade vid detta.
Tack för din kommentar!
/Asti

equality:
Bra! Filosofisk text om något som jag ö h t aldrig tänkt på, tror jag. Jättebra ljud och mix. Elguran i solot låter dock något vass eller också är mina öron lite trötta.

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 19.04.2014, 12:10:07 ---Bra! Filosofisk text om något som jag ö h t aldrig tänkt på, tror jag. Jättebra ljud och mix. Elguran i solot låter dock något vass eller också är mina öron lite trötta.

--- Slut citat ---
Vore kul att veta hur du tolkar texten! PM:a gärna!
Roligt att du gillar ljud och mix! Kan hålla med om att sologitarren
i instrumentalpartiet låter lite vass. Tyckte inte det när jag lyssnade
i lurar i mixern. Dynamiken lät bättre där också...
Men jag ska försöka ta bort det vassa.
Tack för din kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion