Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bilderbok (slutversion)

<< < (13/13)

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 25.04.2014, 18:46:03 ---Lyssnar på senaste och tänker som morgonte troligen tänker - då hör jag vad han menar. Stråket borde upp i volym och få mer reverb - att få det att "låta riktigt" känns som overkill vi vet ju att det inte är det och sätter måttstocken efter det sas. De inledningsvisa gitarrerna - acken elguran och basen borde också få mer reverb för att passa mer till rösten som är lagom tempererad - tycker jag. Om du sedan kör med en stereowidener på mastern lite försiktigt så blir det jämnare alltihop och en större upplevelse - tror jag då. :unsure:

--- Slut citat ---
Ja, kanske ska stråkarna upp en aning i volym..? Mer reverb är jag däremot lite tveksam till.
Dom har rätt mycket reverb som default i EWQL Symphonic Orchestra.
Ville ha de akustiska gitarrerna nära och torra och för att inte ljudbilden skulle "drunkna" i reverb.
Elbasen borde kanske ha lite mer reverb ja! Har egentligen väldigt lite reverb på sången.
Vet inte hur jag får till en stereo-widener på mastern.  :) Brukar aldrig lägga effekter på mastern.
Tack för tankar och tips! Ska kolla det där med stereo-widener!
/Asti

Asti:
Datorn vill inte längre, så jag lägger över den i befintligt skick under färdiga.
/Asti

cykeln:
Precis så där ska slutet vara!
Nu är det ju si och så med det realistiska i stråkljudet men så är det ju bara - inget att göra
Men man hör ändå hur det kan låta med riktiga stråkar.
Nu hör jag också skuggor av Mike Oldfield i solodelen - Bra bra!

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 27.04.2014, 19:45:34 ---Precis så där ska slutet vara!
Nu är det ju si och så med det realistiska i stråkljudet men så är det ju bara - inget att göra
Men man hör ändå hur det kan låta med riktiga stråkar.
Nu hör jag också skuggor av Mike Oldfield i solodelen - Bra bra!

--- Slut citat ---
Skönt att vi är överens om arret i slutdelen!  :)
Ja, tyvärr hittade jag inga mer realistiska stråkar i mitt EWQL-bibliotek.
Går säkert att få dom att låta bättre om man vet hur man ska skruva...
Jaså du lyckades hitta Mike Oldfield i instrumentalpartiet? Det har jag inget emot!  B)
Tack för din uppföljning!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion