Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bilderbok (slutversion)

(1/13) > >>

Asti:
Edit 2014-04-27: Kommer inte vidare p.g.a. ideliga datorkrascher, så detta får bli slutversionen!
Edit 2014-04-23: Har lagt en ny version här och i slutet av tråden eftersom jag är osäker på om
                          jag ska ersätta befintlig version nedan. Har i den nya gjort ett mindre arr
                          i slutdelen, höjt basen, samt gjort volymskillnaden lite större mellan vers
                          och instrumentalparti. Tycker ni jag ska ersätta versionen nedan med den nya?

Version med mindre arr i slutdelen:
https://app.box.com/s/q1jk3l7owuuzgefvbzw7

Tar gärna emot synpunkter på mix, arr, nivåer...vad som helst!

Titel: Bilderbok
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:18
År: 2014

Bilderbok

Som en bilderbok, som en sagovärld
från det liv vi lever i
Utan sanningshalt, utan sammanhang
sveper drömmarna förbi
Kanske är det bara minnesbilder som sorteras in
eller intryck som förvägras stanna kvar under ditt skinn

Varje ögonblick, varje händelse
registreras någonstans
Ingen tankegång, ingen handling görs
om det ingen vilja fanns
Är det tillfället som avgör, som bestämmer vad som sker
Har vi möjlighet att välja något mer än det vi ser

Vi har ångrat oss många gånger förr
när vi rannsakat vårt liv
Våra val har styrt åt skilda håll
utav olika motiv
Men vid varje enskild tidpunkt finns det bara vissa svar
Om man väljer ett finns stunden efter lika många kvar
...som en bilderbok

hogge:
Alla klagar på mig och mitt reverbnyttjande.. Men är det inte lite mycket reverb på denna också (kan vara ren hämnd?)..
Oavsett så är detta fantastiskt melodiöst och vackert...
Riktigt, riktigt bra Asti...

Förutom Gasoline och U2 är Du en av de artister som jag skulle kunna tänka mig att köpa flera plattor av...

Eddi:
Ja vad ska man säga helt perfekt denna, lägg gärna upp texten. Jäkligt snyggt arr med stråkar och den perfekta guran som skär rakt igenom. Ok lite kritik då jag týcker du kan emfasera botten mera - basen är bra men släng på en oktav ner på keyboarden så blir det mulligare allting. Mer finns inte att säga mer än att den är riktigt bra :)

Henric:
Mkt trevlig lyssning, bra låt, text och arrangemang! Det hörs att det är du - underbar karaktär på rösten!!!

Kan inte hitta något att klaga på, lyssnade på rätt svag volym, sången är inte för stark skulle möjligen tåla något myrben upp kanske!

Bra jobbat!

Henric

Roffe H:
Fin låt, härliga harmisar och bra text, svag för svenska texter. Lägg gärna upp den. Snygga stråkar och maffigt med unison sång. Riktigt bra. Det tekniska överlåter jag år de som kan bättre, men i stort är väl mixen helt ok...  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion