Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bilderbok (slutversion)

<< < (4/13) > >>

Asti:
Dividend - Roligt att du gillar texten! Var lite osäker på hur den blev....
                Ja, det här är nog mer stämningsmusik än variation.
                Det du kallar flöjt är troligen elpianot som spelar ljusa toner...?
                Vad gäller dynamiken, så tyckte jag den var bättre innan jag mixade
                ner till audiospår och gjorde en del komprimering. Skillnaden mellan
                sång-och instrumentaldel var större före det. Det är väl komprimeringen
                som jämnar ut dynamikskillnaderna. Men samtidigt vill jag ha upp volymen,
                styrkan på utsignalen...ett litet dilemma.
bjurte - Ja, jag tror sången behöver upp lite i sista versen där fler instrument kommer in!
            I övrigt tycker jag sången kommer bra fram...eller?
            Kul att du gillar instrumentalpartiet. Då kanske t.o.m. mitt elguraspel blir godkänt där..?  :rolleyes:
MaxB - Jag försöker alltid hitta ord som passar till melodi, innehåll och rytm när jag gör texter.
           Vissa ord, framför allt på svenska, känns helt fel att sjunga. Förhoppningsvis blir
           det även ett sammanhang av orden till slut!  :rolleyes:
           Ska lyssna mer på kicken och se om jag förstår vad du menar!
           Gläder mig att du finner det vackert och melodiskt!  :)
Roffe H - Verkligen roligt att du också gillar texten!
              Försökte återge lite funderingar om det slumpmässiga i tillvaron och hur vi tänker och
              tar beslut vid olika tillfällen i livet, som känns rätt då, men kanske helt fel senare....
              Jag tycker också det oftast är lite av en "pärs" att få till en svensk text, som inte
              innehåller pekpinnar och moralkakor och helst inte för mycket klyschor!  :)

Tack för era kommentarer! Fick ytterligare lite där att kolla upp!
/Asti

Roffe H:
Visst är det en pärs med tanke på det du nämner, och allt är ju inte bra även om man själv tycker det, men denna var mycket bra.  :)
/Roffe H

Harmonica mike:
Å vad fint detta var Peter.

Grymt skön ljudbild.Finns inget att såga på,grymt framfört och en riktigt bra låt tycker jag.

Lite OT:
Jag testade en intressant sak då jag mixade lite i min senaste som ännu inte sett dagens ljus.Jag la en gate på trummorna och ökade gradvis lite tills setet liksom nöp ihop lite i efterklang.Cymbalernas ringande och virvelns sjung kortades något,ganska effektfullt.Baskaggen blev kort och distinkt också,lite småfräckt tycker jag nog.Du får höra så småningom då vi lirat klart.Tänkte på det då jag hörde dina cymbaler/virvel/baskagge sjung i denna.Men det är min personliga reflektion alltså och har inget med din mix att göra,den är perfa.

Mike

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 13.04.2014, 16:29:02 ---Visst är det en pärs med tanke på det du nämner, och allt är ju inte bra även om man själv tycker det, men denna var mycket bra.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack! Då är jag nöjd!  :)
/Asti

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.04.2014, 20:30:51 ---Å vad fint detta var Peter.
Grymt skön ljudbild.Finns inget att såga på,grymt framfört och en riktigt bra låt tycker jag.
Lite OT:
Jag testade en intressant sak då jag mixade lite i min senaste som ännu inte sett dagens ljus.Jag la en gate på trummorna och ökade gradvis lite tills setet liksom nöp ihop lite i efterklang.Cymbalernas ringande och virvelns sjung kortades något,ganska effektfullt.Baskaggen blev kort och distinkt också,lite småfräckt tycker jag nog.Du får höra så småningom då vi lirat klart.Tänkte på det då jag hörde dina cymbaler/virvel/baskagge sjung i denna.Men det är min personliga reflektion alltså och har inget med din mix att göra,den är perfa.
Mike

--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar låten!  :)
Blir intressant att lyssna på trummorna på din nästa!
Har själv en jobbig datormiljö att jobba med, behöver uppgradera.
Denna låten har jag fått dela upp i tre olika projekt, där jag använder pianopluggen i en,
trumpluggen i en annan och stråkpluggen i en tredje pga för lite RAM-minne och en instabil dator.
Har ändå haft 3-4 krascher när jag jobbat med denna låten.... :wacko:
Satsade du på PC eller Mac när du skaffade nytt?
Tack för din feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion