Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bilderbok (slutversion)

<< < (5/13) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2014, 10:16:22 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.04.2014, 20:30:51 ---Å vad fint detta var Peter.
Grymt skön ljudbild.Finns inget att såga på,grymt framfört och en riktigt bra låt tycker jag.
Lite OT:
Jag testade en intressant sak då jag mixade lite i min senaste som ännu inte sett dagens ljus.Jag la en gate på trummorna och ökade gradvis lite tills setet liksom nöp ihop lite i efterklang.Cymbalernas ringande och virvelns sjung kortades något,ganska effektfullt.Baskaggen blev kort och distinkt också,lite småfräckt tycker jag nog.Du får höra så småningom då vi lirat klart.Tänkte på det då jag hörde dina cymbaler/virvel/baskagge sjung i denna.Men det är min personliga reflektion alltså och har inget med din mix att göra,den är perfa.
Mike

--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar låten!  :)
Blir intressant att lyssna på trummorna på din nästa!
Har själv en jobbig datormiljö att jobba med, behöver uppgradera.
Denna låten har jag fått dela upp i tre olika projekt, där jag använder pianopluggen i en,
trumpluggen i en annan och stråkpluggen i en tredje pga för lite RAM-minne och en instabil dator.
Har ändå haft 3-4 krascher när jag jobbat med denna låten.... :wacko:
Satsade du på PC eller Mac när du skaffade nytt?
Tack för din feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Jag köpte PC - Dell - Stationär..I5:a 12-16G ram..Fett med kraft. Valet föll på Dell då min första studio dator var en Dell och den rullar fortfarande efter tolv-tretton år.Nu mera bor den hos min svärmor,för lite passians och så..En omformatering har jag gjort på den det är allt..Min nya Dell är kalas fin,mycket nöjd.Jag köpte inte ssd diskar då jag hört att de kan rackla,vanliga funkade förr och funkar lika bra nu..Funderar på att köpa en dator till så jag får ha denna enbart till studiobruk.Datorn kostade knappt 9 lax,köpte också en 27 tums skärm till,perfekt då det ryms mycket på den ytan.Jobbigt när datorn knäar under projekten..
Min nya har inte känt av nåt sånt än,har fyrtio spår på senaste och det lär bli mer..Cpun,knappt 15%..

Mike

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.04.2014, 13:19:41 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2014, 10:16:22 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.04.2014, 20:30:51 ---Å vad fint detta var Peter.
Grymt skön ljudbild.Finns inget att såga på,grymt framfört och en riktigt bra låt tycker jag.
Lite OT:
Jag testade en intressant sak då jag mixade lite i min senaste som ännu inte sett dagens ljus.Jag la en gate på trummorna och ökade gradvis lite tills setet liksom nöp ihop lite i efterklang.Cymbalernas ringande och virvelns sjung kortades något,ganska effektfullt.Baskaggen blev kort och distinkt också,lite småfräckt tycker jag nog.Du får höra så småningom då vi lirat klart.Tänkte på det då jag hörde dina cymbaler/virvel/baskagge sjung i denna.Men det är min personliga reflektion alltså och har inget med din mix att göra,den är perfa.
Mike

--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar låten!  :)
Blir intressant att lyssna på trummorna på din nästa!
Har själv en jobbig datormiljö att jobba med, behöver uppgradera.
Denna låten har jag fått dela upp i tre olika projekt, där jag använder pianopluggen i en,
trumpluggen i en annan och stråkpluggen i en tredje pga för lite RAM-minne och en instabil dator.
Har ändå haft 3-4 krascher när jag jobbat med denna låten.... :wacko:
Satsade du på PC eller Mac när du skaffade nytt?
Tack för din feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Jag köpte PC - Dell - Stationär..I5:a 12-16G ram..Fett med kraft. Valet föll på Dell då min första studio dator var en Dell och den rullar fortfarande efter tolv-tretton år.Nu mera bor den hos min svärmor,för lite passians och så..En omformatering har jag gjort på den det är allt..Min nya Dell är kalas fin,mycket nöjd.Jag köpte inte ssd diskar då jag hört att de kan rackla,vanliga funkade förr och funkar lika bra nu..Funderar på att köpa en dator till så jag får ha denna enbart till studiobruk.Datorn kostade knappt 9 lax,köpte också en 27 tums skärm till,perfekt då det ryms mycket på den ytan.Jobbigt när datorn knäar under projekten..
Min nya har inte känt av nåt sånt än,har fyrtio spår på senaste och det lär bli mer..Cpun,knappt 15%..

Mike

--- Slut citat ---
OK, du valde PC-vägen! Har varit inne på det också ända tills nyligen då jag fick en
Mac-miljö förevisad i en musikaffär i Växjö. Tyst och elegant.  :)
Själv har jag sällan mer än 12-15 spår i mina projekt.
Får nog först ta en funderare på om jag ska investera i nytt eller lägga ner...
Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter!
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 14.04.2014, 20:20:44 ---
Får nog först ta en funderare på om jag ska investera i nytt eller lägga ner...
Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter!
/Asti

--- Slut citat ---

Att lägga ner borde vara det sista du ska tänka på.

Kornstad:
Japp, lägga ned godkänner vi ej.     ;)

Kornstad:
Har alltid tyckt väldigt mycket om dina alster och det här var inget undantag.

Dock upplever jag att det blir lite "spretigt" när elguran och trummorna kommer in.
Skulle nog satsat på en mindra vass och skrikig gura, som istället tillåts komma närmare in i mixen och inte lira i rummet brevé..

I övrigt perfa!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion