Forum > Demolåtar
Asti - 4 am (in a corner)
Eddi:
Har inte läst något så ursäkta ev. repris på något. Kul idé att göra typ en katalog - det här kan jag göra utifrån vissa givna ackord :D
Reffen; Där stördes jag lite av reverben på sången men sedan mer av de ettriga gitarrerna som dränker sången.
Vers 1, 2 och 4 passar med Reffen vilket jag inte tror att vers 3 gör. I vers 3 har du hittat en riktigt skön irländsk musik som nog kräver en annan reffe som sagt - om du gör den enskilt. Vers 4 gillade jag också och gör du enskilda låtar tycker jag att det är den du ska börja med.
Mina 5 öre :)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.03.2014, 16:40:31 ---Har inte läst något så ursäkta ev. repris på något. Kul idé att göra typ en katalog - det här kan jag göra utifrån vissa givna ackord :D
Reffen; Där stördes jag lite av reverben på sången men sedan mer av de ettriga gitarrerna som dränker sången.
Vers 1, 2 och 4 passar med Reffen vilket jag inte tror att vers 3 gör. I vers 3 har du hittat en riktigt skön irländsk musik som nog kräver en annan reffe som sagt - om du gör den enskilt. Vers 4 gillade jag också och gör du enskilda låtar tycker jag att det är den du ska börja med.
Mina 5 öre :)
--- Slut citat ---
Du får gärna reprisera, det gör inget! :)
Det här är mest lite spånande utifrån ett gitarrtema i Amoll.
Jaha, du tycker gitarrerna i refrängen är för starka....ska kolla det!
Vers 3 är lite på skoj med en sanslös takt och ett utflippat dragspel. :D
OK, så du tycker vers 4 passar bäst ihop med refrängen!
Tack för din feedback!
/Asti
bjurte:
Nu gör du stackars Bjurte alldeles förvirrad.. :o
Min stackar hjärna är inte 'byggd' för sådana här experiment.. :D
Gillade ifrån när 'Mars-trummelummorna ' kommer in i sluthalvan..
Annars tycker jag Refrängerna ger mig starka Depeche Mode vibbar och är låtens höjdpungt.. B)
Marsianen Tf. /Virrpanna.
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 19.03.2014, 11:58:03 ---Nu gör du stackars Bjurte alldeles förvirrad.. :o
Min stackar hjärna är inte 'byggd' för sådana här experiment.. :D
Gillade ifrån när 'Mars-trummelummorna ' kommer in i sluthalvan..
Annars tycker jag Refrängerna ger mig starka Depeche Mode vibbar och är låtens höjdpungt.. B)
Marsianen Tf. /Virrpanna.
--- Slut citat ---
Förlåt, det var inte meningen att göra dig förvirrad! :)
Kul att du ändå gillar vissa delar! Marstrummorna låter kanske bättre när vi kommer in i april... :unsure:
Jo, det är nog refrängen som är någorlunda lyckad, resten blir kanske rörigt...
Tack för kommentar och hoppas du återhämtar dig snarast! :D
/Asti t.f. Rörmeckare
spacetrucker:
Am är mitt favorit ackord :D
Jag gillar låten som den är, den tilltalar mig på nåt sätt.
// Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida