Forum > Demolåtar

Asti - 4 am (in a corner)

<< < (3/5) > >>

MaxB:
Roligt att du testar olika upplägg på verserna. Lennon-ekot är lite mycket men jag tror det är okej ändå, trots att det är väldigt....mycket.
Inne på tredje versen nu och gillar verkligen leken med rytmiken.

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 17.03.2014, 17:59:47 ---Nu har jag lyssnat några ggr till o det blir bara bättre o bättre.. :)  Den e cool i sig själv ,,Men skulle jag trixat med den skulle jag ha använt sköna plocket i början som vers och sen kört reffen  in a corner..( Riktigt bra reffe  ;).. Sen kanske använt det snygga plockgneket vid 194 som lite stickvariant o sen pang med sköna reffen o malt på.. .. Dom andra godsakerna kan läggas tillbaka i en gottpåse o tas fram senare.. :)..  Men det e tankarna ljust nu.. Får man lyssna ytterligare så vette tusan om man inte vill ha det som nu? .. Läcker e de hur som B)

--- Slut citat ---
Bra att få lite tips om vad man kan plocka till en "vanlig" låt!
Det var väl det jag i första hand ville veta - vad som funkar och inte...
Men jag tror inte det blir så, utan den får nog förbli det experiment den ändå är.
Roligt att du gillar låten! Tack för tips och återkommande feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.03.2014, 21:38:45 ---Roligt att du testar olika upplägg på verserna. Lennon-ekot är lite mycket men jag tror det är okej ändå, trots att det är väldigt....mycket.
Inne på tredje versen nu och gillar verkligen leken med rytmiken.

--- Slut citat ---
Som sagt - det är ett experiment. Är osäker på vad det här ger som låt betraktat,
men det kanske håller intresset uppe tack vare variationen, åtminstone i de första lyssningarna.
"Lennon"-ekot, vilket jag egentligen tycker är mer ett gammaldags "rock"-reverb/delay, är nog
en förutsättning för att min röst inte ska låta för tam i refrängen.  :rolleyes:
Roligt att du gillar min lek med rytmik!  :)
Tack för din feedback!
/Asti

palm:
Nope Asti...

Där gick gränsen (för mig). Har svårt för musik som kräver något av mig. Musik skall GE mig något och inte kräva mitt fokus för att hitta någon förståelse. MEN detta är JAG. Det finns säkert många andra som gärna ger musiken sin totala uppmärksamhet och som älskar när man jobbar sig in i ett stycke. De är lyckliga själar nu!

För mig finns här nog 5-6 uppslag till enskilda låtar som ligger mer i min "lyssnar" linje.

Men du har inte gjort denna för min skull - misstänker jag :-) Så kör på!

/Palm

Asti:

--- Citat från: palm skrivet 18.03.2014, 14:48:53 ---Nope Asti...
Där gick gränsen (för mig). Har svårt för musik som kräver något av mig. Musik skall GE mig något och inte kräva mitt fokus för att hitta någon förståelse. MEN detta är JAG. Det finns säkert många andra som gärna ger musiken sin totala uppmärksamhet och som älskar när man jobbar sig in i ett stycke. De är lyckliga själar nu!
För mig finns här nog 5-6 uppslag till enskilda låtar som ligger mer i min "lyssnar" linje.
Men du har inte gjort denna för min skull - misstänker jag :-) Så kör på!
/Palm

--- Slut citat ---
Som sagt - detta är ett experiment med olika melodier och taktbyten runt ett enda ackord,
så jag förstod att vissa inte skulle gilla det här!  :)
Men jag uppskattar givetvis din ärliga kommentar!
Tack för din feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion