Forum > Demolåtar

Asti - 4 am (in a corner)

<< < (2/5) > >>

Roffe H:
Absolut inte enformigt trots en enda a-m figur, kanske lite rörigt än så länge, men bra. Tycker f.ö. att reverbet ger karaktär åt låten, ta inte bort för mycket, eller låt det vara som det är.  :)
Jobba på! /Roffe H

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 17.03.2014, 10:43:21 ---Absolut inte enformigt trots en enda a-m figur, kanske lite rörigt än så länge, men bra. Tycker f.ö. att reverbet ger karaktär åt låten, ta inte bort för mycket, eller låt det vara som det är.  :)
Jobba på! /Roffe H

--- Slut citat ---
Ja, det behövs kanske lite mer naturliga övergångar mellan de olika
delarna för att det inte ska kännas så rörigt...
Såg detta mest som ett experiment med hur jag kunde variera arr och
melodi utifrån ett givet gitarrtema, ett fast bpm och ett ackord.
Känner att jag måste experimentera för att hitta inspiration.  :)
Tack för dina tankar!
/Asti

Plinka:
Mmm...skönt sound och intressant låt :) :) Tillräckligt avancerad för att den ska kräva några fler lyssningar innan utförligare kommentar...men jag gillar det jag hör!

Asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 17.03.2014, 11:41:09 ---Mmm...skönt sound och intressant låt :) :) Tillräckligt avancerad för att den ska kräva några fler lyssningar innan utförligare kommentar...men jag gillar det jag hör!

--- Slut citat ---
Kul att du gillar sound och låt!
/Asti

Marsall:
Nu har jag lyssnat några ggr till o det blir bara bättre o bättre.. :)  Den e cool i sig själv ,,Men skulle jag trixat med den skulle jag ha använt sköna plocket i början som vers och sen kört reffen  in a corner..( Riktigt bra reffe  ;).. Sen kanske använt det snygga plockgneket vid 194 som lite stickvariant o sen pang med sköna reffen o malt på.. .. Dom andra godsakerna kan läggas tillbaka i en gottpåse o tas fram senare.. :)..  Men det e tankarna ljust nu.. Får man lyssna ytterligare så vette tusan om man inte vill ha det som nu? .. Läcker e de hur som B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion