Forum > Demolåtar

Asti - 4 am (in a corner)

(1/5) > >>

Asti:
Ville försöka göra något annorlunda....
Har utgått från en gitarrfigur i Amoll och gjort fyra olika verser och en refräng i 100 bpm.
Vet inte om det är njutbart eller bara rörigt eller möjligen enformigt...?

Titel: 4 am (in a corner)
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 4:11
År: 2014

pxm:
låter  bra, gillar gitarren och sångmelodin-men ta ned reverb/rum litet grann så kommer sången fram mer... :)

mvh

Marsall:
Coolt ..Reffen e riktigt mums..visst lite rörigt som du säger själv..  styckena e sköna i sig .. Jag skulle satsat på plocket o reffen o nåt enkelt emmellan  MEN jag kan ändra mig om jag får lyssna några ggr till ..Och det kommer jag göra :) ;)

Gurano:
Ja detta var lite annorlunda dig.
Jag tycker det är bra och intressant - tycker att det funkar riktigt bra med de olika partierna - håller spänningen uppe liksom. Kan kanske behöva ett ljudmässigt tyngre parti också. Om jag varit du (men så är ju inte fallet så klart) så skulle jag tynga partiet mellan 135-174 ... det tror jag skulle bli strålande i enlighet med min smak då :D

Det finns några klippknäpp vid 40, 107 och 222 som du borde jobba bort.

/Gurano

Asti:
pxm - Ja, kanske lite för mycket reverb, men jag ville få fram ett speciellt sound på sången....
Marsall - Refrängen blev nog mest lyckad. I stället för ett "collage" kunde jag tagit en av verserna
             och byggt vidare på, men tyckte det var kul att testa detta.  :) Vilken del menar du med "plocket"?
Gurano - Jag tänkte väl att refrängen är det lite tyngre partiet...
              Partiet mellan 135 - 174 måste vara instrumentaldelen!? Det kanske man kan göra fylligare och vildare.  :)
              OK, ska kolla klippen!

Tack för era kommentarer! Ska fundera och försöka omsätta!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion