Forum > Demolåtar

Asti - 4 am (in a corner)

<< < (5/5)

bjurte:
Tacka vet jag D-minor.... :huh:

Kapten Gusjtjin /T.f. Rysk Officerare (Någonstans på Krim)

Plinka:
Jag gillar att den har sina olika partier, det skulle kunna vara rörigt, men jag tycker den håller en behaglig nivå ändå, och behaglig att lyssna på blir den ju också tack vare det speciella Asti-soundet som du har, men en låt som bygger på am, kan ju också nästan bara bli behaglig!
Reverbet bidrar nog till den sköna soundet, men är nog också källan till att mixen inte är helt krispigt klar. Lite kan du kanske dra ner på det både vad gäller sång och gitarrer ändå. Väljer du att inte göra det så är den finfin ändå!

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.03.2014, 08:57:20 ---Am är mitt favorit ackord :D
Jag gillar låten som den är, den tilltalar mig på nåt sätt.

// Space

--- Slut citat ---
Ja, jag tror att jag ska göra alla mina kommande låtar helt i Am!  :rolleyes:
Skämt åsido, ofta förekommer det Am och Em i mina låtar....Gör sig fint på akustisk gitarr.
Hamnar nog ofta också i de tonarter som jag klarar bäst att sjunga i.
Kul att du gillar!  :)
Tack för lyss och tyck!
/Asti

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 20.03.2014, 09:37:06 ---Tacka vet jag D-minor.... :huh:

Kapten Gusjtjin /T.f. Rysk Officerare (Någonstans på Krim)

--- Slut citat ---
:D
Bara du inte kör med pedal till guran och råkar ut för tramp-minor.... :wacko:
Min far jobbade på Rikskrim, men han ville inte bli ryss...
/Asti t.f. Tambur-major

Asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 20.03.2014, 10:40:12 ---Jag gillar att den har sina olika partier, det skulle kunna vara rörigt, men jag tycker den håller en behaglig nivå ändå, och behaglig att lyssna på blir den ju också tack vare det speciella Asti-soundet som du har, men en låt som bygger på am, kan ju också nästan bara bli behaglig!
Reverbet bidrar nog till den sköna soundet, men är nog också källan till att mixen inte är helt krispigt klar. Lite kan du kanske dra ner på det både vad gäller sång och gitarrer ändå. Väljer du att inte göra det så är den finfin ändå!

--- Slut citat ---
Jepp, du har fattat det där med A-moll!  B)
Skönt att du inte tycker det är rörigt! Undrar vad ett Asti-sound egentligen är...?  :unsure:
En del tycker det är för mycket reverb, men jag gillar det och gör att min röst funkar bättre här tycker jag!
Sången skulle jag kunna minska reverbet på, gitarrerna är tyvärr inspelade med effekter, så dom får nog vara...
Men jag ska testa med lite mindre reverb på sången!
Tack för din feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion