Forum > Färdiga produktioner
equality - Inte för mig
equality:
--- Citat från: Tokai skrivet 11.08.2007, 18:02:41 ---fint akustiskt gitarrspel! Och pianot är heller inte så dumt.
Ibland känns rytmerna lite ostadiga, krockar lite emellanåt med olika instrument. Som mahan sa, en normal röst, som käns okonslad (säger jag). Ljudkvaliten är mycket bra. Det känns balanserat, bortsett från vissa orytmiska detaljer.
Visst finns det en hel del av typiska protestsångsattribut, att man liksom betonar vissa betydelsefulla ord/meninagar, det blir lite av kliché över det hela, som om man bara måste göra detta när man sjunger en text med politiskt eller annat mindre ytligt innehåll. Men det är väl så det ska vara. Finfint eq!
--- Slut citat ---
Tackar så mycket! Skall försöka hitta de orytmiska detaljerna men där brottas jag med dövörat tyvärr. Jag gjorde en annan låt med delvis liknande innehåll för ett par år sedan och fick då kritik för för lite attityd i sången och tänkte denna gång "nu j-lars...". Håller med om att man under period skulle kunna hört om en sång var "politisk" utan att fatta ett ord svenska men pga uttrycket av vissa ord.
equality:
--- Citat från: karl skrivet 13.08.2007, 02:28:22 ---Jo jag menar det du tror...
--- Slut citat ---
Puhh.. :rolleyes:
1up:
Mäktigt. Ljudkvalitet, framförande och innehåll matchar mycket fint. Gillar sången!
Baskaggen gillar jag också :D Var det första jag tänkte på faktiskt. "aah juste sound på kaggen" hehe Lite ljudnörd då, va? ;)
Bästa helheten jag hört från dig!
equality:
--- Citat från: 1up skrivet 14.08.2007, 01:10:57 ---Mäktigt. Ljudkvalitet, framförande och innehåll matchar mycket fint. Gillar sången!
Baskaggen gillar jag också :D Var det första jag tänkte på faktiskt. "aah juste sound på kaggen" hehe Lite ljudnörd då, va? ;)
Bästa helheten jag hört från dig!
--- Slut citat ---
Tack så mycket 1up. Roligt att du gillar denna. Trummorna är AD. Skall putsa till dessa och en del annat strax och hoppas att ni vill lyssna då igen.
tsmalmbe:
Ditt metronomspår har kommit med. Tzipp-tzipp-tzipp-tzipp. Virveln låter lite unket, det skulle få vara mera levande till denna genre tycker jag.
Låten tycker jag är ganska spännande. Inte något jag kanske skulle veta att jag vill lyssna på, men varför inte när du serverar det så här.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida