Forum > Färdiga produktioner
equality - Inte för mig
equality:
Låtnamn: Inte för mig
Text/Musik:e
Prod/Mix:e
Format:mp3
Genre:vis-pop-jazz?
Ännu en vinter utan snö funderade jag på i våras. Kan det finnas riktiga vårar utan vinter? Och så dök tankar om hela vår "sköna värld" upp i huvudet och de pyrde i en gammal fältbiolog... Kankse gapas det och hojtas över för mycket här och det kanske uppfattas prententiöst men så gick/går tankarna som späddes på med en finsk dokumentär om etanoltillverkning i Brasilien. Länge sen jag såg något så överj-ligt. Mer finns att läsa här: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1094556,00.html Tur att det finns några TV-kanaler kvar som inte bara satsar på underhållning. Som sagt den skulle varit klar i våras men då hade jag ingen semester, det har jag nu. Tacksam synpunkter.
Här finns också en trumlös version: http://www.box.net/index.php?rm=box_v2_download_shared_file&file_id=f_83659583 Långsam server tyvärr.
SENASTE VERSION HÄR:
Harmonica mike:
Tjena E...
Då åker vi då..
As snyggt piano i introt. Jizes vilken feeling i denna.Kanske ligger pianot lite lågt under verserna.
Mellanspelet med pianot är helt underbart.Nice sound på guran, jag hittar inget att slå ned på..
Sitter med lurar,tar en sväng i monitorerna och sejvar låten samtidigt..Återkommer..
Back.
Då kör vi igen.Låter suveränt,bra balans i mixen - möjligen är bas kaggen/pukan lite hög.Snygga trummor å bra sound.Highaten känns lite omotiverad då det är rätt mycket fills på cymbalerna,kanske halvera antalet slag på den under vissa delar ex.vis under versen..Men det skall du inte ta så allvarligt då jag och trummor inte är riktigt överens.. :D Alternativt sänka den en aning så smälter den in i det övriga.Jag hade nog höjt pianot en liten snutt under verserna,kolla samtidigt liret vid 1.08 samt 1.13..Petitesser kanske,men det "rycker" lite där..Nu är jag inne på hårklyverier :D
Kanon låt detta,i samma klass som "Följas åt".Så nu har du 2 kanon låtar! Solo pianot är riktigt bra.
Lite tankar från Norr,och tack för att du förgyllde min dag med denna låt.
Mvh
Micael
Fredrik Karlsson:
Snyggt spelat och gott sväng och bra låt!
Det enda är att rösten inte sitter riktigt i ljudbilden EQmässigt, volymen är det inget fel på men kanske skulle skära lite i rösten så den suttit mer ihop med resten av instrumenten.
Snyggt pianolir framförallt!!
ynot:
vackert genuint...gillar sången mycket o låten har sina små smultronställen oxå. pianot är fint som fasiken men på "solo"delen faller i intensitet lite o övergången till reffen faller lite. bra text osså. tänkvärd...
gott som bara den mikael..
tony
equality:
Harmonica mike: Kul att du tycker den funkar. Höjt Wurlitzern något i ny version högst upp. Ja, trumman är inte jag rätt man att pilla med heller. Stor risk att ratta bort mig här. Tack för grundläggande analys och koll som vanligt!
Fredrik Karlsson: Ja, inte är man Caruso precis. Låten ligger egentligen för högt för mig i tonläge och det blir ett evigt hojtande för att nå e och f. EQ.at lite och tycker väl det låter lite mjukare nu? Tack för lyssning och bra tips!!
ynot: Tjena Tony! Tackars för lyssning och comments. Håller helt och fullt med dig om intensitesproblemen där du nämner och jag har nu ändrat lite, piano i s f den där refrängen i en ny version högst upp om du orkar (knappt att jag gör det :P).
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida