Forum > Färdiga produktioner
equality - Inte för mig
equality:
--- Citat från: mahan skrivet 11.08.2007, 03:45:01 ---JAdu EQ!
Testar mina långsamma förbindelser, tog lilla timmen att få ner denna låt, men det var värt väntan! Alldeles fruktansvärt härlig låt, sitter i skymningen med stjärnhimlen ovan mig och njuter av denna låt. Lite skramliga trummor stundom, skit i det, gillar detta. Härlig sång, du har ju en fantastisk "normal" sångröst, mer sådant! Och låtens sakta gungande jazztakt sitter för mig som ölglaset i min hand! Pianot o gitarrspelet, ja va kan jag mer säga, skål frö detta!
Snyggt jobbat EQ!
h. JOhan
--- Slut citat ---
Fasen Johan..en timmes nedladdning. Bugar till tårna. Tackar särskilt för dina kommentarer, bilden du målar upp vid lyssningen och de fina bilder du skickade. Måste vara ett riktigt smultronställe. Fast sångrösten är inget vidare men stort tack ändå. Tar med mig detta ut när nu sommaren återvänt.
Tokai:
fint akustiskt gitarrspel! Och pianot är heller inte så dumt.
Ibland känns rytmerna lite ostadiga, krockar lite emellanåt med olika instrument. Som mahan sa, en normal röst, som käns okonslad (säger jag). Ljudkvaliten är mycket bra. Det känns balanserat, bortsett från vissa orytmiska detaljer.
Visst finns det en hel del av typiska protestsångsattribut, att man liksom betonar vissa betydelsefulla ord/meninagar, det blir lite av kliché över det hela, som om man bara måste göra detta när man sjunger en text med politiskt eller annat mindre ytligt innehåll. Men det är väl så det ska vara. Finfint eq!
equality:
--- Citat från: karl skrivet 11.08.2007, 14:15:40 ---en kalas låt både musikaliskt och inte minst texten....ett ställningstagande som man inte hör längre i texter i dagens musik....uppskattas....
sen blir som sagt inte låten sämre av underbara moduleringar som man inte hör särskilt ofta heller...en konst att vända harmoniken på ett okonventionellt sätt utan att fördärva linjen i låten, bra intro,bra piano....enda nitsen, wurlitzer'n,h fina figurer men bara aningen otajt...greja det och jag köper skivan.... :rolleyes:
/ karl B)
--- Slut citat ---
Tack Karl! Hade det någonsin kommit på skiva hade jag gladeligen överräckt ett gratisexemplar. :D Kul att du uppskattar moduleringarna, känner mig inte särskilt hemma här men tyckte tonartsbytet skulle passa i en ackordmässig ganska konventionell refräng eller jag minns inte så noga det blir det som verkar passa. (På tal om moduleringar... har du tänkt på tonartsväxlingarna i Penny Lane? Har du säkert. De tillhör bland de häftigaste jag hört. Jag vet, jag är jäddrigt Beatlesnördig men från en rätt konventionell nedgång på G, hamna på Dbmaj7 och refrängen i F... eh :o) Wurlitzern var det sista jag la på och typiskt att slarv uppstod här. Jag antar och hoppas innerligt att du menar under solot (mellan pianosnuttarna)??? Annars får jag problem då jag hör inte att de andra delarna skulle vara otajta. :unsure:
equality:
--- Citat från: Dividend skrivet 11.08.2007, 15:51:22 ---PROGG! Hoolabandoola kunde ha gjort denna ;)
Nämen bra spelat på alla sätt. SKön låt! :)
--- Slut citat ---
Jäddrar! Avslöjad! :P Kul att du nämner Hoola, mina ungdomshjältar, ett kanonband med kanonlåtar. Kommer ihåg när Robert Broberg gjorde ett inhopp i bandet, fascinerande tid!
karl:
Jo jag menar det du tror.....Ja Penny Lane är ju en riktig stänkare...konsten är väl att få det låta som det vore det mest naturliga i världen....men ibland blir det för mycket konstruktion dock varken med Penny Lane eller Inte för mig ....riktigt bra låt B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida