Forum > Demolåtar
Hogge - UPPDATERAT... Need some help..
equality:
Kom på att jag både hört och kommenterat tidigare. Kort och gott: Jäkligt bra låt Hogge!
Roffe H:
Om reverbet, prova dig fram Hogge, riktigt säker är jag ju inte. :unsure:
/Roffe H
hogge:
--- Citat från: Plinka skrivet 12.02.2014, 00:39:14 ---Störtskön sång :wub:
Fortsätt jobba, så blir den tungt ös
--- Slut citat ---
Men OJ... Va gullig Du är.. Tack Plinka. Det värmer :wub: :wub: :wub:
Har försökt sjunga om vissa partier, men inser att jag nog måste skriva om texten!? Blir lite väl mycket sam-samma!!
Tack igen!
--- Citat från: equality skrivet 12.02.2014, 01:15:21 ---Kom på att jag både hört och kommenterat tidigare. Kort och gott: Jäkligt bra låt Hogge!
--- Slut citat ---
Tack igen snälla EQ... Jag blir oerhört glad...
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.02.2014, 15:52:08 ---Om reverbet, prova dig fram Hogge, riktigt säker är jag ju inte. :unsure:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack igen Roffe.. Har nu provat mig fram, och än så länge så får nuvarande stanna kvar.. Dock har jag reserver, men av alla jag testat så passar detta låten bäst... För nu...
OK, PEOPLE!
Såhär är det.. Jag parkerade Macen & Logic för en stund.. Känner att jag nu är inne i en kreativ period (tacka Gud och allt annat.. Länge sen sist) och vill därmed göra musik. Så PC & Cubase är tillbaka på skrivbordet.. Logic & Mac-kursen får jag ta sen..
Hur som helst. Nu har jag uppdaterad med de förslag jag fått.. De flesta i alla fall..
Bland annat:
* Har lagt till fler tangenter på pianot. Vet dock inte hur jag får reverb på midi-filer??
* Har dämpat baskaggen på det lugnare partiet..
* Har lagt till mer text - även om också denna skall justeras (tror jag), men isåfall endast refrängerna.. Det blir lite trist med samma tjöt på alla refränger..
* Har meckat lite med gitarr-solo-partiet lite.. PLUS....
* Lagt till ett parti med en lugnare refräng... Men där känner jag mig vääääldigt osäker.. Lyssna och delge mig Era kloka synpunkter..
Tack på förhand// Hogge
PS: Här är filen igen så Ni slipper backa till sidan ett.. DS
[mp3=200,20,0,center]http://www.hoggez.se/2014/rock-for-real.mp3[/mp3]
Eddi:
Blåset på den lugnare refrängen lät inge bra hellre piano istället men då kanske det blir kaka på kaka hm.....
hogge:
--- Citat från: Eddi skrivet 13.02.2014, 23:17:52 ---Blåset på den lugnare refrängen lät inge bra hellre piano istället men då kanske det blir kaka på kaka hm.....
--- Slut citat ---
Freddy säger samma sak... Antingen så är det Du & Freddy som har dålig smak, eller så är det jag... Jag satsar tio spänn på att det är Du & Freddy :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida