Forum > Demolåtar
Hogge - UPPDATERAT... Need some help..
MaxB:
Hur det än lät vad det än var någon tyckte fel och någon rätt, så tyckte jag det låter som rätt spår att arbeta vidare på.
Bribedant:
Jag skiter i att kommentera mixen och detaljer men det här är en kanonlåt i genren. Var hookad redan efter 10 sek. Det är väl de lite udda harmisarna tillsammans med drivet och din (?) röst som gör det här kanoners. Sackar lite vid pianostycket men det kanske bara är bra, så det inte är 100% ös hela tiden.
Roffe H:
Tycker också att du är på rätt väg. Ett schyst drag och maffig sång. :) :)
/Roffe H
hogge:
--- Citat från: hogge skrivet 13.02.2014, 23:36:22 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 13.02.2014, 23:17:52 ---Blåset på den lugnare refrängen lät inge bra hellre piano istället men då kanske det blir kaka på kaka hm.....
--- Slut citat ---
Freddy säger samma sak... Antingen så är det Du & Freddy som har dålig smak, eller så är det jag... Jag satsar tio spänn på att det är Du & Freddy :P
--- Slut citat ---
Fast det kommer, med all säkerhet, att bli som så att det där blåset försvinner.... :rolleyes:
Men jag gillar melodin i det, så den blir kvar, men utfört av något annat, lite trevligare, instrument...
--- Citat från: MaxB skrivet 13.02.2014, 23:51:20 ---Hur det än lät vad det än var någon tyckte fel och någon rätt, så tyckte jag det låter som rätt spår att arbeta vidare på.
--- Slut citat ---
Jag känner också att jag måste få ihop detta.. Tack Max!
--- Citat från: Bribedant skrivet 14.02.2014, 03:26:19 ---Jag skiter i att kommentera mixen och detaljer men det här är en kanonlåt i genren. Var hookad redan efter 10 sek. Det är väl de lite udda harmisarna tillsammans med drivet och din (?) röst som gör det här kanoners. Sackar lite vid pianostycket men det kanske bara är bra, så det inte är 100% ös hela tiden.
--- Slut citat ---
Helt rätt Bribedant.. Mixen är helt ointressant i dagsläget.. Det jag behöver hjälp med nu är att komma ur poptr
äsket och hitta rätt väg inför platta nr 3 (min sista).. Den vill jag ska innehålla lite hårdare- och tyngre rock.. Men det är svårt att (för mig i alla fall) att kliva ur popdiket, och komma vidare.. Men här känns det ändå, som om jag håller på att kravla mig upp...
JÄTTESKOJIGT att Du gillar... :wub:
Det där pianostycket är dock endast ett parti där ett gitarrsolo ska få härja fritt så småningom...
Tack igen Bribedant
--- Citat från: Roffe H skrivet 14.02.2014, 11:39:13 ---Tycker också att du är på rätt väg. Ett schyst drag och maffig sång. :) :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack snälla Roffe.. Det glädjer mig oerhört.. :wub:
hogge:
Testade att ta bort alla effekter på sången.. Ingen kompressor eller annat junk. Endast reverb (lite lugnare än tidigare) och en Limiter (som jag inte riktigt vet hur man ska nyttja, men testar lite)... Hur låter detta i Era öron?
Jag har för dålig lyssning (nåt ät fel med mina grejer) för att kunna göra en bedömning... Hos mig låter det oerhört diskantigt om alltsammans...
[mp3=200,20,0,center]http://www.hoggez.se/2014/rock-for-real_test2.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida