Forum > Demolåtar
Hogge - UPPDATERAT... Need some help..
hogge:
Inte nog med att mitt "segband" (Telia) nästan aldrig medger att jag kan lyssna på musik (får fiber i december, yeeaah), utan även datorn har haft fullständigt tuppjuck sen en tid tillbaka..
Men i morgon så ska jag hämta en Mac som jag får låna ett tag.. Logic, here I cum!!
Hur som helst. Fortsätter att leta stil till platta nr 3. Att det ska bli nån forma av hårdare/tyngre rock, är jag på det klara med. Men att göra tunga grejer som ändå är melodiöst är rätt svårt, när man inte riktigt kan spela..
Men detta tror jag ändå kanske kan bli nåt.. Allt är oerhört slarvigt inspelat och inte heller finns där nån bas. Sången är bedrövlig och texten uppfinns under resans gång..
Dessutom är den, efter första versen & refrängen, bara kopierad. Men kolla gärna solopartiet efter refräng nr 2..
Men vad tror ni? Några förslag på förbättringar?
2014-02-13:
OJ, så krångligt det blir när jag inte döper om filen (för första gången) vid uppdateringarna...
Hur som helst.. Filen är uppdaterad sedan det första inlägget, och med vad får Ni veta om Ni läser vidare. Tjosan, på Er!
Senaste uppdateringen kommer i slutet av tråden...
[mp3=200,20,0,center]http://www.hoggez.se/2014/rock-for-real.mp3[/mp3]
Eddi:
Själva låten är skitbra Hoggis möjligen behövs lite förfiningar på olika delar men essensen är tiptop!
Marsall:
Versriff o refferiff e klockers".. finns ju varianten att köra rakbas på versen (och sång) o brassa på på reffen.. Sångslingan låter bra ..du har nåt på G tycker jag!..
MacTS:
Kan nog bli riktigt bra den här. Bra driv och bra sång. På med en bas och gör klart!
MaxB:
Gillar detta.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida