Forum > Demolåtar
Hogge - UPPDATERAT... Need some help..
Asti:
Härlig sång och snygga gitarrer! Bra röj i trummorna också!
Men visst är det väl en bas där nu? Något mullrar i alla fall på i de nedre regionerna. :)
Kanske att sången har lite för mycket reverb och pianot något för lite..?
Snyggt!
/Asti
Harmonica mike:
Hola El Hoggo!
Kanon detta..Det mullrar ordentligt från baskaggen på de lugnare delarna gentemot resten av låten.Fixa det, sedan så är det bara att köra,grymt skönt detta.
Först tyckte jag att: Jaha,han har hittat reverbknappen på sången igen hmmm...Men sedan så kapitulerade jag,det funkar fin fint i prodden - ösigt detta Hogge.
Mike
Roffe H:
Javisst, det är bara att fortsätta. Du har redan fått många tekniska råd, ett jag håller med om, lite väl mycket reverb på sången, fast det är ju en smaksak. Annars inget att invända. Rock on! :)
/Roffe H
hogge:
--- Citat från: Asti skrivet 09.02.2014, 12:06:45 ---Härlig sång och snygga gitarrer! Bra röj i trummorna också!
Men visst är det väl en bas där nu? Något mullrar i alla fall på i de nedre regionerna. :)
Kanske att sången har lite för mycket reverb och pianot något för lite..?
Snyggt!
/Asti
--- Slut citat ---
Hej Asti.. Ja, förlåt.. Tänkte inte på att jag sparade ner den nya filen med samma namn, och den därmed blev uppdaterad också här...
Jodå, där finns en bas nu.. Dock enbart en som är inritad med pennan i Cubase..
Vad gäller sången så tror jag att reverbet får vara kvar.. Men på pianot ska jag testa lite..
Tack Asti. Va oerhört kul att du gillar..
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.02.2014, 13:00:43 ---Hola El Hoggo!
Kanon detta..Det mullrar ordentligt från baskaggen på de lugnare delarna gentemot resten av låten.Fixa det, sedan så är det bara att köra,grymt skönt detta.
Först tyckte jag att: Jaha,han har hittat reverbknappen på sången igen hmmm...Men sedan så kapitulerade jag,det funkar fin fint i prodden - ösigt detta Hogge.
Mike
--- Slut citat ---
Reverbet är tillbaka Mike :P
Jag ska absolut kolla den baskaggen.. Just nu ligger projektet nere då jag håller på att experimentera med Mac och Logic - går inget vidare än så länge - men så snart jag är tillbaka på PC:n så ska jag ta tag i detta igen..
Tack för lyssning & kommentar..
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.02.2014, 14:26:18 ---Javisst, det är bara att fortsätta. Du har redan fått många tekniska råd, ett jag håller med om, lite väl mycket reverb på sången, fast det är ju en smaksak. Annars inget att invända. Rock on! :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Hmmmm... Jag får nog lyssna på det där sångreverbet igen som det verkar..
Jag ska se om det ska ändras.. Ni kan nog ha rätt...
Tack Roffe
Plinka:
Störtskön sång :wub:
Fortsätt jobba, så blir den tungt ös
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida