Forum > Demolåtar
Marsall & Gurano - Tillsammans (Nu med Gurano"på synt )
Marsall:
He he.. Jag e supernöjd med min Fl studio.. :D :wub:
Tokai:
Gillar när refrängen kommer in, lite överraskande och det är bra. Är förtjust i lite udda melodier och harmiser som bekant, så även detta.
Det där lite skruvade ackordet i versen påminner om en låt med en grupp som kallades "Att som", som jag spelade in i Malmö på 80-talet. Bekant?
Kul låt, och synth vore också bra. Fl studio är nog bra de me.
Asti:
Fräck låt! Gillar speciellt harmonierna och den distade gitarren!
Sången känns lite hög i mixen i partierna "Tillsammans som vi alltid gjort" och "Sväva på moln".
Kanske kunde du ha lite mer reverb på sången och trummorna...
/Asti
Marsall:
--- Citat från: Tokai skrivet 05.02.2014, 19:07:22 ---Gillar när refrängen kommer in, lite överraskande och det är bra. Är förtjust i lite udda melodier och harmiser som bekant, så även detta.
Det där lite skruvade ackordet i versen påminner om en låt med en grupp som kallades "Att som", som jag spelade in i Malmö på 80-talet. Bekant?
Kul låt, och synth vore också bra. Fl studio är nog bra de me.
--- Slut citat ---
Tack Tokai ! :D Jo jag älskar också det lite aviga o udda,,Dina skruvar e ju jag lite fan"till som du vet..Har inte lyssnat/känner inte till, ATT SOM" Men det måste jag lyssna in mig på :)..Alltså e det din gamla grupp? Skoj!!
Synth e nog på väg...Får nog filerna snart.. :D
--- Citat från: Asti skrivet 05.02.2014, 19:25:15 ---Fräck låt! Gillar speciellt harmonierna och den distade gitarren!
Sången känns lite hög i mixen i partierna "Tillsammans som vi alltid gjort" och "Sväva på moln".
Kanske kunde du ha lite mer reverb på sången och trummorna...
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! :D Roligt att du gillar harmisarna o flangerguran...Som sagt jag testar vilt allt möjligt..i nya dawen :)
Har nu sänkt Sången o reverbat lite på dina förslag..Hoppas det blev bättre ?
Marsall:
Har nu också fixat trummorna lite bättre ..plate reverbat virveln o o lite andra delar i setet.. Hoppas det vart till det bättre?
Edit: Har även grofsat till basen lite :D
Edit2..Glömde bort att jag även gjort ett försök att hårdkomprimera avslutningensången ...sväva på moln..." ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida