Forum > Demolåtar
Marsall & Gurano - Tillsammans (Nu med Gurano"på synt )
Gurano:
--- Citat från: bjurte skrivet 04.02.2014, 11:21:55 ---Fruity Loops ??
Aningens udda val av DAW för en Gitarr-rockare, eller ??
Trodde det bara var Hus-maffiosos och AviCii DJ:wanabees som körde den !!
Men jag har inga erfarenheter och är väl som vanligt ute slirar.. :D
Tycker du lyckats fixa en riktigt spännande låt här, lite fix här och det kan bli riktigt bra..
Trummorna lite ner och ges lite Rev./Rum har nämts.
Slutsången "Sväva på Moln..." komprimera stenhårt.. och ett långt psykedeliskt delay på det utdragna Moooooln. B)
--- Slut citat ---
Inget ont om FL - jag använder den hela tiden och den är strålande :D
Har tidigare använt både reaper och cubase och FL kan mäta sig riktigt bra!
/G
bjurte:
Apsolut inte menat att 'snacka ner' FL..
Trodde bara att det var mer inriktat åt House och sånt som DJ:s sysslar med..
Är det gratis eller ??
Gurano:
--- Citat från: bjurte skrivet 04.02.2014, 12:33:36 ---Apsolut inte menat att 'snacka ner' FL..
Trodde bara att det var mer inriktat åt House och sånt som DJ:s sysslar med..
Är det gratis eller ??
--- Slut citat ---
inte gratis men inte särskilt dyrt - finns olika nivåer beroende på vad man vill ha med s.a.s
/G
Marsall:
--- Citat från: bjurte skrivet 04.02.2014, 11:21:55 ---Fruity Loops ??
Aningens udda val av DAW för en Gitarr-rockare, eller ??
Trodde det bara var Hus-maffiosos och AviCii DJ:wanabees som körde den !!
Men jag har inga erfarenheter och är väl som vanligt ute slirar.. :D
Tycker du lyckats fixa en riktigt spännande låt här, lite fix här och det kan bli riktigt bra..
Trummorna lite ner och ges lite Rev./Rum har nämts.
Slutsången "Sväva på Moln..." komprimera stenhårt.. och ett långt psykedeliskt delay på det utdragna Moooooln. B)
--- Slut citat ---
Tack Bjurte! :D för spännande och tyck... Valde denna för att jag e lite fruity :D Nädå hörde faktiskt med Gitarrvirtuosen Gurano lite i smyg han kör ju fl.. :lol:.. Börjar gilla den mer o mer ..lite annat upplägg än min gamla reaper..Men skall nog kunna lära mig denna bra till slut.. Skall testa dina tips om kompritionen i slutklämmen ..psykedeliskt delay på nån fras ..Klarar jag nog ej att få till..Men lägger den i minnet så framtiden kanske..
Min fl version gick på typ 3500 papp..
Tack Gurano! för Fl tipset.. :D
Gurano:
--- Citat från: Marsall skrivet 04.02.2014, 13:35:35 ---Tack Bjurte! :D för spännande och tyck... Valde denna för att jag e lite fruity :D Nädå hörde faktiskt med Gitarrvirtuosen Gurano lite i smyg han kör ju fl.. :lol:.. Börjar gilla den mer o mer ..lite annat upplägg än min gamla reaper..Men skall nog kunna lära mig denna bra till slut.. Skall testa dina tips om kompritionen i slutklämmen ..psykedeliskt delay på nån fras ..Klarar jag nog ej att få till..Men lägger den i minnet så framtiden kanske..
Min fl version gick på typ 3500 papp..
Tack Gurano! för Fl tipset.. :D
--- Slut citat ---
Tja om man ska vara ärlig så sa jag till dig att du skulle tänka över det 2 ggr för den är annorlunda andra dawar :D
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida