Forum > Demolåtar

Marsall & Gurano - Tillsammans (Nu med Gurano"på synt )

(1/4) > >>

Marsall:
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Som sagt lekte fram en låt i min nya Daw  Fl studio.. Och ny dator e det ju också.. :)
hur låter det? tar gärna emot mix o tips och ris o allehanda!

Tillsammans:

jag kan ge dig andra saker
jag kan ge dig mig själv
Bara du håller dig vaken När jag ger av mig (x2).....När jag ger av mig...... När jag ger av mig....

Tillsammans som vi alltid gjort Tillsammans som vi alltid gjort x2
Vi kanske inte kan...Bestiga dom högsta av berg
Men vi kan! Tillsammans som vi alltid gjort Tillsammans som vi alltid gjort x2
Sväva på moln..Bara vi 2

Jag kan ge dig andra saker
Jag kan göra det fint
Bara du håller dig vaken När jag ger av mig (x2)     när jag ger av mig....När jag ger av mig

Tillsammans som vi alltid gjort.......

Sväva på Moln..... sväva på moln......... Bara vi 2

Roffe H:
Skön ljudbild, verkligt schyst låt också. Sången och harmisarna är helhäftiga, härligt "mysko" på nå´t sätt.  :) Brukar inte ge mig på att kommentera det "tekniska", men virveln känns lite stark i refrängen. Slutet är kanoners.  B)
/Roffe H

zzeb:
Bäst att hon håller sej vaken ;) Sköna gitarrer och harmisar. Jag är ju själv inte någon mixkung tycker virveln är lite för hård, skulle göra sej bättre med lite mer plate reverb kanske.

Bygger FL Studio bara på loopar eller finns det mjukvaruinstrument synstar med i paketet?

Marsall:
Tack Roffe!!  :D  Jag testar som en galning allt som bjuds i Fl ... Skall kolla virveln ..Tack för tips

Tack zzeb! Jo jag testar som sagt hej villt i Fl studio Dawen.. OCH det är som vilken Daw som helst!..Mycket gosaker o testa..Skall kolla virveln o prova ditt tips om reverbet  :)

Tack så länge,,

bjurte:
Fruity Loops ??
Aningens udda val av DAW för en Gitarr-rockare, eller ??
Trodde det bara var Hus-maffiosos och AviCii DJ:wanabees som körde den !!
Men jag har inga erfarenheter och är väl som vanligt ute slirar.. :D
Tycker du lyckats fixa en riktigt spännande låt här, lite fix här och det kan bli riktigt bra..
Trummorna lite ner och ges lite Rev./Rum har nämts.
Slutsången "Sväva på Moln..." komprimera stenhårt.. och ett långt psykedeliskt delay på det utdragna Moooooln. B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion