Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi ska stanna här länge till (klar!)
MaxB:
Jag gillar den här och minns inte ens hur tidigare versioner lät.
Tokai:
Fint gitarrspel och bra låter det.
Tycker att det saknas lite temperament i uttrycket (spel, kanske sång), tror det har att göra med övergången till bossanova, som kanske kräver lite mer starkare uttryck? Behövs bara att man trycker till på några ställen, markerar hårdare. Vill nog att gitarrerna stannar upp ibland också, t.ex i vissa break.
Kanske saknar jag en elgura, speciellt när det andra partiet kommer in, nåt som marker rytmen lite.
Undra om inte Roffes sax skulle funka här? I ett solo? Eller dubbelsolo?
Första låten på året... Fattas bara 23 till då :D
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.01.2014, 20:56:06 ---Jag gillar den här och minns inte ens hur tidigare versioner lät.
--- Slut citat ---
Den förra var du ju inte så förtjust i, så det kanske är ett fall framåt
att du gillar den här versionen!? :)
Tack för att du orkar följa upp!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 08.01.2014, 21:05:56 ---Fint gitarrspel och bra låter det.
Tycker att det saknas lite temperament i uttrycket (spel, kanske sång), tror det har att göra med övergången till bossanova, som kanske kräver lite mer starkare uttryck? Behövs bara att man trycker till på några ställen, markerar hårdare. Vill nog att gitarrerna stannar upp ibland också, t.ex i vissa break.
Kanske saknar jag en elgura, speciellt när det andra partiet kommer in, nåt som marker rytmen lite.
Undra om inte Roffes sax skulle funka här? I ett solo? Eller dubbelsolo?
Första låten på året... Fattas bara 23 till då :D
--- Slut citat ---
Kul att du gillar gitarrspelet! Du har säkert rätt vad gäller avsaknad av temperament, men låtens innehåll
tyckte jag fordrade ett stillsamt arr (med ett känsloutbrott som avslutning :)).
Kanske är gitarrspelet lite för "konstant"...? Jag gör nog tyvärr ofta misstaget med för "jämntjocka" arr.
Nu är denna versionen ett alternativ till föregående. Har inte bestämt ännu vilken trumversion jag ska ha.
Ville i första hand ha synpunkter på om de här trummorna funkade bättre... Borde kanske behållit föregående version som jämförelse..?
Funderade också på en elgitarr, som fyller ut lite här och där, men kom fram till att jag ville behålla det akustiskt.
Tillsammans med bossanova-trummorna skulle säkert Roffes sax sitta fint, men i nuvarande version finns inte utrymme
för något solo.
Tack för intressanta synpunkter! Ska fundera och se vad jag kan göra!
/Asti
bjurte:
Jaså ?? Denna trodde jag att jag redan sågat, men tydligen inte.. :huh:
Nu kör vi !!
Kul rythm och jag tycker dom passar alldeles utmärkt till låten, man blir lite fundersam först med dom annorlunda
ackordsbyten men det trillar in i rätt fack efter en stunds lyssning, och slutet är kanon..
Amehh.. va fn.. här hade man laddat Motorsågen... <_<
Ja ja.. Vi får såga din nästa istället.. B)
Timber /T.f Motorsågsmasakrerare
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida